Digitale Ronald Giphart helpt bij ontwerpen eigen uitvaart

  • Content
  • 22 jun 2023 @ 09:18
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Uitvaartverzekeraar Monuta laat met verschillende AI-technieken zien hoe je eigen uitvaart eruit kan zien. In de campagne Het Laatste Hoofdstuk helpt Monuta, samen met het digitale evenbeeld van Ronald Giphart, mensen na te denken over hun persoonlijke afscheid.

In een chatgesprek met het digitale evenbeeld van schrijver Ronald Giphart vertel je over jouw ideeën en voorkeuren. AI maakt vervolgens een impressie van jouw persoonlijke laatste hoofdstuk met beeld en tekst. De campagne wordt uitgerold met PR, op social media en via interactieve display advertising en eigen kanalen van Monuta.

42% van de mensen heeft nog nooit over afscheidswensen gepraat met dierbaren. Monuta wil dat doorbreken, werkend vanuit de merkbelofte Open over afscheid. Corné Mulders, directeur Uitvaartzorg bij Monuta, legt uit: ‘Een afscheid dat past bij jou als persoon, zorgt bij je dierbaren voor een goed gevoel bij jouw afscheid. Dat helpt hen verder. Maar we begrijpen ook dat het lastig kan zijn om te bepalen wat je eigenlijk wilt en om erover te praten. Wij helpen je nu met de nieuwste technieken op weg. Met Het Laatste Hoofdstuk gebruiken we AI om iets bespreekbaar te maken waar je niet zomaar over praat. En natuurlijk kun je bij ons ook altijd je wensen doorgeven of ze bespreken met een uitvaartverzorger. Zij zetten elke dag alles op alles om voor iedereen dat persoonlijke afscheid te realiseren.’ Binnen de campagne deelt Monuta verhalen over uitvaarten die hele persoonlijk zijn gemaakt.

AI-technologie
Ieders laatste hoofdstuk wordt gemaakt met de techniek van ChatGPT en Kandinsky. In een chatgesprek met Ronald GiphA.I.rt, het digitale evenbeeld van de schrijver, geven mensen antwoord op vragen als: Waar vindt jouw afscheid plaats? En is dat klein en intiem of met veel mensen? Ook persoonlijke voorkeuren voor aankleding, kleur en unieke elementen komen aan bod. Ronald GiphA.I.rt communiceert zoveel mogelijk in de stijl van de schrijver. Vervolgens genereert AI een impressie in tekst en beeld van jouw mogelijke persoonlijke uitvaart. Deze kun je online delen en gebruiken om het gesprek met dierbaren aan te gaan over jouw uitvaartwensen.

Ronald Giphart was direct enthousiast over Het Laatste Hoofdstuk. ‘Ik ben op een leeftijd waarop het op zijn minst verstandig is om af en toe eens over mijn uitvaart na te denken. Dat doe ik dus ook wel eens. Het lijkt me bijvoorbeeld vreselijk als mensen zouden moeten gaan speechen en daarom ben ik begonnen met het maken van een playlist. Muziek is altijd goed.’

Credits:
Opdrachtgever: Monuta, Yolanda Wouters en Rosanne Prinsen
Bureau, concept en creatie: Persuade
Platform en techniek: Lama Lama
Video: This is Us.
Animaties: Jagthund
Met medewerking van schrijver Ronald Giphart 





Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken