Digitale Ronald Giphart helpt bij ontwerpen eigen uitvaart
- Content
- 22 jun 2023 @ 09:18
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 jun 2023 @ 09:18
- Michiel van Zaane
Uitvaartverzekeraar Monuta laat met verschillende AI-technieken zien hoe je eigen uitvaart eruit kan zien. In de campagne Het Laatste Hoofdstuk helpt Monuta, samen met het digitale evenbeeld van Ronald Giphart, mensen na te denken over hun persoonlijke afscheid.
In een chatgesprek met het digitale evenbeeld van schrijver Ronald Giphart vertel je over jouw ideeën en voorkeuren. AI maakt vervolgens een impressie van jouw persoonlijke laatste hoofdstuk met beeld en tekst. De campagne wordt uitgerold met PR, op social media en via interactieve display advertising en eigen kanalen van Monuta.
42% van de mensen heeft nog nooit over afscheidswensen gepraat met dierbaren. Monuta wil dat doorbreken, werkend vanuit de merkbelofte Open over afscheid. Corné Mulders, directeur Uitvaartzorg bij Monuta, legt uit: ‘Een afscheid dat past bij jou als persoon, zorgt bij je dierbaren voor een goed gevoel bij jouw afscheid. Dat helpt hen verder. Maar we begrijpen ook dat het lastig kan zijn om te bepalen wat je eigenlijk wilt en om erover te praten. Wij helpen je nu met de nieuwste technieken op weg. Met Het Laatste Hoofdstuk gebruiken we AI om iets bespreekbaar te maken waar je niet zomaar over praat. En natuurlijk kun je bij ons ook altijd je wensen doorgeven of ze bespreken met een uitvaartverzorger. Zij zetten elke dag alles op alles om voor iedereen dat persoonlijke afscheid te realiseren.’ Binnen de campagne deelt Monuta verhalen over uitvaarten die hele persoonlijk zijn gemaakt.
AI-technologie
Ieders laatste hoofdstuk wordt gemaakt met de techniek van ChatGPT en Kandinsky. In een chatgesprek met Ronald GiphA.I.rt, het digitale evenbeeld van de schrijver, geven mensen antwoord op vragen als: Waar vindt jouw afscheid plaats? En is dat klein en intiem of met veel mensen? Ook persoonlijke voorkeuren voor aankleding, kleur en unieke elementen komen aan bod. Ronald GiphA.I.rt communiceert zoveel mogelijk in de stijl van de schrijver. Vervolgens genereert AI een impressie in tekst en beeld van jouw mogelijke persoonlijke uitvaart. Deze kun je online delen en gebruiken om het gesprek met dierbaren aan te gaan over jouw uitvaartwensen.
Ronald Giphart was direct enthousiast over Het Laatste Hoofdstuk. ‘Ik ben op een leeftijd waarop het op zijn minst verstandig is om af en toe eens over mijn uitvaart na te denken. Dat doe ik dus ook wel eens. Het lijkt me bijvoorbeeld vreselijk als mensen zouden moeten gaan speechen en daarom ben ik begonnen met het maken van een playlist. Muziek is altijd goed.’
Credits:
Opdrachtgever: Monuta, Yolanda Wouters en Rosanne Prinsen
Bureau, concept en creatie: Persuade
Platform en techniek: Lama Lama
Video: This is Us.
Animaties: Jagthund
Met medewerking van schrijver Ronald Giphart
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers