Hornbach start realityserie Klusklauwen met Talpa en IDTV

- Content
- 10 jul 2023 @ 07:25
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 jul 2023 @ 07:25
- Michiel van Zaane
Hornbach stapt in de reality tv met de serie Klusklauwen. Klusklauwen is een samenwerking met Talpa en IDTV en is vanaf 25 augustus iedere vrijdagavond bij Veronica te zien.
‘Nederlanders zijn echte klussers. Van kleine tot grote projecten, we pakken ze aan en van niets maken we iets,’ vertelt Maarten Post, Hoofd Marketing & Communicatie Hornbach. ‘Maar we zijn natuurlijk niet allemaal vakmensen. We hebben wel een beeld van hoe het eraan toegaat bij de bouwprofessionals, maar we zien het nooit vanbinnen. Tot nu dus. Klusklauwen geeft een uitgebreide inkijk in de leefwereld van twee vakmannen, met alle bloed, zweet en grappen die daarbij horen.’
In acht afleveringen pakken de bevriende bouwprofessionals Arwin en Ed projecten door het hele land aan. Ze laten zich nergens door afschrikken. Een rommelige schuur bouwen ze om tot een ontspanningsruimte waar je nooit meer uit wilt, een touringcar tot tiny house. En steeds weten ze je te verrassen met een creatieve, eigenwijze twist. Dat gaat niet zonder een stevige discussie op z'n tijd, maar altijd met onverwoestbare humor.
‘Het programmaformat, ontwikkeld met Talpa en IDTV, is zo bijzonder omdat zo'n reality-inkijk in de leefwereld van professionals nergens anders te zien is. In geen enkele vorm, maar al helemaal niet als het gaat om klussen. En het sluit voor de volle honderd procent aan bij Hornbach’ zegt Post. ‘Want wij doen niets anders dan grootse projecten met 'beide klauwen' aanpakken.’
Vakmannen
Hornbach werkte al eerder samen met IDTV en Veronica, op zoek naar de Beste Klusser van Nederland. ‘In dit nieuwe format ligt de nadruk op professionals,’ zegt Post. ‘Wat niet wil zeggen dat bij hen alles vanzelf gaat. Ook vakmensen moeten het soms hebben van doorzetten. Dóen. De beuk erin. Arwin en Ed nemen de kijker mee door hun uitdagingen en successen. Herkenbaar en vermakelijk tegelijk.’
Naast de vele oude materialen die worden hergebruikt komen de projecten en materialen natuurlijk bij Hornbach vandaan, meldt Post. ‘De supervisie is in handen van onze eigen projectcoördinator Richard. Als ervaren Hornbach-man heeft hij natuurlijk een berg aan kennis, én een ongezouten mening, die hij niet bepaald voor zich houdt... En na werktijd drinkt hij samen met de mannen een biertje en proosten ze op weer een geslaagd project.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers