'Nederlanders bezuinigen niet op uiterlijke verzorging'

'Nederlanders bezuinigen niet op uiterlijke verzorging'
  • Content
  • 23 aug 2023 @ 09:20
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Ondanks de inflatie het afgelopen jaar heeft meer dan helft van de Nederlanders (55%) geen ander uitgavenpatroon gecreëerd als het gaat om uiterlijke verzorging. Dit komt naar voren uit onderzoek van kappersgroothandel Haibu.

De webshop voor professionele haar- en beautyproducten deed onderzoek naar het uitgavenpatroon rondom uiterlijke verzorging onder ruim 1.100 Nederlanders. De grootste groep Nederlanders (31%) geeft maandelijks een bedrag van tussen de 20 en 40 euro uit aan uiterlijke verzorging. Gevolgd door 24% die tussen de 40 en 60 euro uitgeeft.

Hand op de knip
Meer dan de helft (55%) van de Nederlanders heeft geen andere uitgavenpatroon gecreëerd sinds de inflatie als het gaat om uiterlijke verzorging. Er is echter ook een deel die wel op de kosten is gaan letten. Met name de leeftijdsgroep tussen de 25 en 35 jaar geeft aan te proberen minder uit te geven aan hun uiterlijk. Maar liefst 85% van de respondenten bleef ondanks de inflatie toch dezelfde hair- & beauty producten gebruiken, maar is daarbij wel heel bewust op aanbiedingen gaan letten.

Carolien Vos, budgetcoach van BudgetBuddy, zegt dit beeld te herkennen. ‘Mensen zijn gewoontedieren. We willen niet afwijken van wat we gewend zijn. Het liefst gebruiken we altijd dezelfde producten en gaan we naar dezelfde supermarkt om boodschappen te doen. Maar soms kan het lonend zijn om toch eens rond te kijken en wat anders te proberen.’

Zelf aan de slag
En hoe zit het met het bezoek aan de kapper en schoonheidssalons? Een kleine minderheid van de Nederlanders (43%) geeft aan dat ze vaker thuis aan de slag gaan, bijvoorbeeld door zelf hun haar te knippen. Mensen tussen de 25 en 30 jaar doen dit significant vaker dan 45 plussers.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken