NS kiest Insiders en Roularta Media voor NS Dagje Uit

- Content
- 26 okt 2023 @ 08:08
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 okt 2023 @ 08:08
- Michiel van Zaane
De NS heeft voor Dagje Uit, het multimediale platform voor NS-reizigers, gekozen voor Insiders en Roularta Media Nederland voor de contentstrategie en –creatie.
Het gaat om de website, het gedrukte en digitale magazine NS Dagje Uit, en de informatieschermen in NS-treinen. Na een landelijke aanbesteding heeft NS gekozen voor Insiders Online en Roularta Media Nederland BV voor de contentstrategie en -creatie van NS Dagje Uit. De twee bureaus gaan voor deze opdracht samenwerken.
NS Dagje Uit heeft als doel Nederlanders te motiveren om duurzaam te reizen en hun eigen land te ontdekken aan de hand van zorgvuldig geselecteerde tips voor een bijzonder dagje uit. De nadruk ligt hierbij op stedentrips, wandelingen in de natuur en culturele evenementen en instellingen.
De komende jaren zullen Insiders Online en Roularta Media Nederland samen met het NS-team NS Dagje Uit ontwikkelen tot een toonaangevende inspiratiebron voor treinreizen in Nederland. Het doel is om Nederlanders te inspireren om bijzondere bestemmingen in Nederland te ontdekken en daarbij duurzaam vervoer te gebruiken.
Kanalen
Om zoveel mogelijk Nederlandse reizigers te bereiken, maakt NS Dagje Uit gebruik van de volgende kanalen:
• de website ns.nl/dagjeuit, met wekelijkse updates;
• het magazine NS Dagje Uit, dat zes keer per jaar digitaal wordt gepubliceerd en waarvan twee edities ook in print verschijnen;
• een maandelijkse nieuwsbrief van NS met reisinformatie en -inspiratie;
• meer dan 10.000 informatieschermen in NS-treinen;
• informatieschermen in OV-servicewinkels op 11 NS-stations.
De omnichannel contentstrategie voor NS Dagje Uit wordt voortdurend bijgesteld op basis van reizigersonderzoeken en data-analyses. In de komende jaren worden verschillende pilots geïntroduceerd, waaronder specifieke content per treintraject in samenwerking met bestemmingen, de cultuur- en vrijetijdssector.
Data
‘Bij NS werken we steeds meer op basis van data en nemen we beslissingen op grond van grondig onderzoek en inzichten,’ zeggen Liselotte Helleman en Priscilla Repi, beiden contentspecialist bij NS. ‘We verwachten hetzelfde van onze partners en de bureaus waarmee we samenwerken. Roularta Media Nederland en Insiders Online hebben ons tijdens het aanbestedingsproces overtuigd met hun expertise op het gebied van destinatiemarketing en hun datagedreven aanpak. We kijken uit naar een mooie samenwerking.’
‘De keuze van NS voor specialisten met een uitgebreid netwerk van multimediale reiscontentmakers getuigt van lef en feeling voor innovatie,’ aldus Servia van de Laak, algemeen directeur van Insiders Online, en Mark Mackintosh, hoofdredacteur van de Roularta Media Nederland-reisbladen Columbus Travel en In Eigen Land. ‘We gaan de uitdaging vol enthousiasme aan.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers