Jubilerende KNRM wil breder publiek aanspreken met YouTube-serie

Jubilerende KNRM wil breder publiek aanspreken met YouTube-serie
  • Content
  • 14 feb 2024 @ 13:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Dit jaar viert de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) haar 200-jarige bestaan. In het kader van dat jubileum en om een breder publiek, vooral jongeren, aan te spreken, werkt KNRM samen met online videomaker en presentator Govert Sweep (25).

Sweep is momenteel bezig met de KNRM-opleiding tot redder, waarvan de avonturen worden vastgelegd in een vierdelige serie die vanaf 17 februari te zien is op zijn YouTube-kanaal. ‘Bij de Koninklijke Landmacht heb ik al ervaren hoe geweldig zoiets is.Het avontuur, de actie, maar ook de diepgang en het echt ervaren van het vak van een redder spreken me enorm aan’, aldus Sweep. ‘Ik houd ervan me volledig onder te dompelen in de wereld die ik onderzoek, en dat geldt zeker voor de KNRM. Om deel te nemen aan reddingsacties, en dat is precies wat ik wil, moet ik de juiste opleidingen en trainingen volgen, zoals een echte vrijwilliger.’

Met zijn camera bezoekt Govert de komende tijd verschillende reddingstations en neemt hij deel aan acties. Naast het vastleggen van spectaculaire reddingsoperaties, voert hij persoonlijke gesprekken met de redders en interviewt hij ook slachtoffers die door de KNRM zijn gered.

Directeur KNRM, Jacob Tas: ‘Geweldig hoe Govert op ontdekkingsreis door de jarige KNRM gaat. Zijn verwondering laat je met andere ogen naar het werk van onze redders kijken. Aan het einde van de serie is de KNRM met Govert ook een échte redder rijker! En zo betrekken we een nieuwe generatie bij het werk van de KNRM: dat is belangrijk om ook de komende 200 jaar veilige wateren te houden.’

Voor het jubileum nodigde de reddingsmaatschappij in 2023 al merken uit om aan boord te komen. Fisherman’s Friend ging eind van dat jaar een samenwerking met de KNRM aan.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken