Sign & Print Expo vervangt Grafische Vakbeurs & Vakbeurs Sign
- Design
- 25 okt 2018 @ 08:44
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EvenementGraphic
- 25 okt 2018 @ 08:44
- Nanny Kuilboer
De Grafische Vakbeurs & Vakbeurs Sign is compleet gerenoveerd. Het vernieuwde concept wordt op 26, 27 en 28 maart 2019 in Gorinchem voor het eerst getoond aan de buitenwereld, waarbij twee belangrijke werelden samenkomen onder de nieuwe naam Sign & Print Expo.
Irma de Hoon, Group Event Director organisator Easyfairs: ‘Op dit moment worden de grafimedia-/print- en signbranche misschien nog los van elkaar gezien. Het zijn ook twee branches die niet een-op-een met elkaar te vergelijken zijn, maar wij zijn van mening dat er tegelijkertijd veel overlap is. Vervolgens hebben wij het begrip “expo” aan het nieuwe logo toegevoegd, omdat dit tweedelig terugkomt op een belangrijk deel van deze beurs: een expositie over exposure.’
Toekomst grafimedia en visuele communicatie
De pay-off van de beurs luidt: ‘De toekomst van grafimedia en visuele communicatie’. De Hoon: ‘Sign & Print vloeit voort uit een creatieve invulling voor visuele communicatie waarin het grafische aspect een grote rol speelt. Het draait om de technische ontwikkelingen die bijdragen aan de visuele communicatie van een bepaald beeld, merk, boodschap et cetera. De focus hierbij ligt niet direct op het heden, maar bij Sign & Print Expo verschuift deze focus naar de toekomst. Hoe ziet de sign- en printindustrie er bijvoorbeeld over vijf jaar uit? Welke ontwikkelingen vinden er op korte- en middellange termijn plaats waar communicatieprofessionals niet omheen kunnen? Dit zijn vragen die beantwoord worden op de beursvloer van Sign & Print Expo.’
Beursvloer
Sign & Print Expo richt zich op communicatieadviseurs, grafisch vormgevers, drukkerijen/printbedrijven, signmakers, architecten en producerende reclame- en designbureaus. De Hoon: ‘Met een bezoek aan de beurs worden zij op de hoogte gebracht van de nieuwste innovaties en trends voor het bewerken, overzetten en vermenigvuldigen van informatie en beeld. Door middel van een kennisprogramma worden uitdagingen in kaart gebracht, met workshops bieden we de oplossingen daartoe en op de beursvloer vindt men een totaalaanbod van partijen die invulling kunnen geven aan die oplossing. De gehele keten voor grafimedia en visuele communicatie in de vorm van A-spelers en challengers zijn met machines, software, materialen en gereedschappen vertegenwoordigd.’
Sign & Print Expo vindt plaats op 26, 27 en 28 maart 2019 in Evenementenhal Gorinchem. Meer informatie is te vinden op www.signprintexpo.nl. Het bezoeken van deze conferentie levert 8 PE-punten op.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing