Sign & Print Expo vervangt Grafische Vakbeurs & Vakbeurs Sign

Sign & Print Expo vervangt Grafische Vakbeurs & Vakbeurs Sign
  • Design
  • 25 okt 2018 @ 08:44
  • 9414 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementGraphic

De Grafische Vakbeurs & Vakbeurs Sign is compleet gerenoveerd. Het vernieuwde concept wordt op 26, 27 en 28 maart 2019 in Gorinchem voor het eerst getoond aan de buitenwereld, waarbij twee belangrijke werelden samenkomen onder de nieuwe naam Sign & Print Expo.

Irma de Hoon, Group Event Director organisator Easyfairs: ‘Op dit moment worden de grafimedia-/print- en signbranche misschien nog los van elkaar gezien. Het zijn ook twee branches die niet een-op-een met elkaar te vergelijken zijn, maar wij zijn van mening dat er tegelijkertijd veel overlap is. Vervolgens hebben wij het begrip “expo” aan het nieuwe logo toegevoegd, omdat dit tweedelig terugkomt op een belangrijk deel van deze beurs: een expositie over exposure.’

Toekomst grafimedia en visuele communicatie

De pay-off van de beurs luidt: ‘De toekomst van grafimedia en visuele communicatie’. De Hoon: ‘Sign & Print vloeit voort uit een creatieve invulling voor visuele communicatie waarin het grafische aspect een grote rol speelt. Het draait om de technische ontwikkelingen die bijdragen aan de visuele communicatie van een bepaald beeld, merk, boodschap et cetera. De focus hierbij ligt niet direct op het heden, maar bij Sign & Print Expo verschuift deze focus naar de toekomst. Hoe ziet de sign- en printindustrie er bijvoorbeeld over vijf jaar uit? Welke ontwikkelingen vinden er op korte- en middellange termijn plaats waar communicatieprofessionals niet omheen kunnen? Dit zijn vragen die beantwoord worden op de beursvloer van Sign & Print Expo.’

Beursvloer

Sign & Print Expo richt zich op communicatieadviseurs, grafisch vormgevers, drukkerijen/printbedrijven, signmakers, architecten en producerende reclame- en designbureaus. De Hoon: ‘Met een bezoek aan de beurs worden zij op de hoogte gebracht van de nieuwste innovaties en trends voor het bewerken, overzetten en vermenigvuldigen van informatie en beeld. Door middel van een kennisprogramma worden uitdagingen in kaart gebracht, met workshops bieden we de oplossingen daartoe en op de beursvloer vindt men een totaalaanbod van partijen die invulling kunnen geven aan die oplossing. De gehele keten voor grafimedia en visuele communicatie in de vorm van A-spelers en challengers zijn met machines, software, materialen en gereedschappen vertegenwoordigd.’

Sign & Print Expo vindt plaats op 26, 27 en 28 maart 2019 in Evenementenhal Gorinchem. Meer informatie is te vinden op www.signprintexpo.nl. Het bezoeken van deze conferentie levert 8 PE-punten op.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken