Unilever komt begin 2022 met wasmiddelfles van pulp
- Design
- 14 jun 2021 @ 09:30
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- MaatschappijPackaging designDuurzaam design
- 14 jun 2021 @ 09:30
- Redactie MarketingTribune
Unilever gebruikt een nieuwe technologie om de allereerste op papier gebaseerde wasmiddelfles te lanceren. Er is een prototype ontwikkeld voor Omo - in andere landen ook bekend als Persil, Skip en Breeze. De fles maakt zijn debuut in Brazilië.
Daarna wil Unilever de fles zo snel mogelijk in Europa en andere landen introduceren. Unilever test dezelfde technologie ook voor haarverzorgingsproducten. De technologie is ontwikkeld door het Pulpex-consortium, een samenwerking tussen Unilever, Diageo, Pilot Lite en andere branchegenoten. Het papier voor de flessen is gemaakt van duurzaam geproduceerde pulp en is recyclebaar. De flessen zijn aan de binnenkant gespoten met een coating die water afstoot. Richard Slater, Unilever Chief R&D Officer: ‘Om plastic afval aan te pakken, moeten we de manier waarop we producten ontwerpen en verpakken volledig heroverwegen. Dit vereist een drastische verandering die alleen kan worden bereikt door branchebrede samenwerking. Pulpex-technologie voor op papier gebaseerde flessen is een spannende stap in de goede richting. Innoveren met alternatieve materialen is een belangrijk onderdeel van onze duurzame verpakkingsstrategie en zal een belangrijke rol spelen in ons streven om ons gebruik van nieuw plastic tegen 2025 te halveren.’ Lees hier het hele artikel.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

