Nieuwe campagne Hornbach: 'En wat laat jij achter?'
- Food-en-retail
- 4 nov 2013 @ 12:25
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Marketing
- 4 nov 2013 @ 12:25
- Redactie Food en Retail
Onder het motto 'En wat laat jij achter?' heeft Hornbach vandaag haar nieuwe spot van de najaarscampagne gelanceerd. De bouwmarkt boort met deze commercial door de ziel van klussers die niet alleen bouwen aan een project, maar ook aan een herinnering.
'Een tuin naar eigen romantische sferen bedacht, een zelf gelegde tegelvloer of een volledig met eigen handen verbouwde woning zijn heel persoonlijke nalatenschappen waar je trots op kunt zijn', zegt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, over het uitgangspunt van deze najaarscampagne. 'Ze zijn voorzien van de signatuur en de nagedachtenis van de klusser. Die laat zijn sporen achter, waardoor zijn familie en vrienden zich hem of haar herinneren. Dat gevoel proberen we met deze spot los te maken. Een zoon die met zijn vader een herinnering heeft gebouwd, wie kent of voelt dat niet?'
De nieuwe reclamespot, die tot en met december op alle populaire netten te zien is, draait om Emile, die herbeleeft hoe hij lang geleden samen met zijn vader een indrukwekkende trap maakte. De aanblik van die trap roept diepe herinneringen en emoties op.
'Met deze commercial, waarmee we de kijkers natuurlijk ook gewoon willen vermaken met mooie beelden en goed acteerwerk, wagen we ons aan een lastig, maar onvermijdelijk thema', stelt Van Slingerland. 'Het toont het thema klussers in een veel grotere dimensie. Het gaat om betekenis, behoud, herinnering. Tegelijkertijd roepen we de klussers op hun sporen achter te laten. Wat je achterlaat, is de blijvende waarde van het tastbare, wat je zelf met je blote handen heb gemaakt! En wat je met zorg en kwaliteit bouwt, zal altijd voor jou spreken.'
De campagne is bedacht door Heimat, het reclamebureau van Hornbach. De tv-spot is opgenomen onder regie van de Belg Koen Mortier. Czar Film was verantwoordelijk voor de productie.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers