Nieuwe campagne Hornbach: 'En wat laat jij achter?'

Nieuwe campagne Hornbach: 'En wat laat jij achter?'
  • Food-en-retail
  • 4 nov 2013 @ 12:25
  • 17265 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketing

Onder het motto 'En wat laat jij achter?' heeft Hornbach vandaag haar nieuwe spot van de najaarscampagne gelanceerd. De bouwmarkt boort met deze commercial door de ziel van klussers die niet alleen bouwen aan een project, maar ook aan een herinnering.

'Een tuin naar eigen romantische sferen bedacht, een zelf gelegde tegelvloer of een volledig met eigen handen verbouwde woning zijn heel persoonlijke nalatenschappen waar je trots op kunt zijn', zegt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, over het uitgangspunt van deze najaarscampagne. 'Ze zijn voorzien van de signatuur en de nagedachtenis van de klusser. Die laat zijn sporen achter, waardoor zijn familie en vrienden zich hem of haar herinneren. Dat gevoel proberen we met deze spot los te maken. Een zoon die met zijn vader een herinnering heeft gebouwd, wie kent of voelt dat niet?'

De nieuwe reclamespot, die tot en met december op alle populaire netten te zien is, draait om Emile, die herbeleeft hoe hij lang geleden samen met zijn vader een indrukwekkende trap maakte. De aanblik van die trap roept diepe herinneringen en emoties op.

'Met deze commercial, waarmee we de kijkers natuurlijk ook gewoon willen vermaken met mooie beelden en goed acteerwerk, wagen we ons aan een lastig, maar onvermijdelijk thema', stelt Van Slingerland. 'Het toont het thema klussers in een veel grotere dimensie. Het gaat om betekenis, behoud, herinnering. Tegelijkertijd roepen we de klussers op hun sporen achter te laten. Wat je achterlaat, is de blijvende waarde van het tastbare, wat je zelf met je blote handen heb gemaakt! En wat je met zorg en kwaliteit bouwt, zal altijd voor jou spreken.'

De campagne is bedacht door Heimat, het reclamebureau van Hornbach. De tv-spot is opgenomen onder regie van de Belg Koen Mortier. Czar Film was verantwoordelijk voor de productie. 



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken