Rabobank lanceert mobiel betalen met Rabo Wallet
- Food-en-retail
- 30 jan 2014 @ 14:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - VerkoopConsumenten
- 30 jan 2014 @ 14:01
- Redactie Food en Retail
Rabobank introduceert in Q2/2014 de 'Rabo Wallet'. Met deze portemonnee in de smartphone kan de klant onder meer afrekenen, kassabonnen inscannen, zijn saldo opvragen en bonus- en klantenkaarten toevoegen. Aan tafel in een restaurant betaal je voortaan met een druk op de knop. Voordeel: geen cash in de zaak, snelheid en overzicht voor de rekeninghouder en retailer/horeca-ondernemer.
Consumenten willen volgens Rabobank steeds meer met hun mobiele telefoon doen, omdat dat simpelweg voor snelheid en gemak zorgt. 'Als Rabobank zetten we vol in op die verschuiving naar mobiel', stelt directeur Betalen & Sparen Jeroen Verrijdt. Rabobank integreert ook functies van MyOrder in de Rabo Wallet. Deze app, die ook voor klanten van andere banken beschikbaar is, laat gebruikers mobiel bestellen en betalen voor onder meer horeca, bioscopen en parkeren. MyOrder is samengevoegd met Cashless Betalen, dat bekend is van betalingen met NFC-stickers in onder meer bedrijfsrestaurants, meldt RetailTech. Door de samenwerking is het nu mogelijk om zowel vanuit de app als aan de kassa met MyOrder te betalen.
Vraag naar mobiel betalen
Eind vorig jaar startte Rabobank, in samenwerking met ABN AMRO en ING, een pilot voor contactloos betalen. Door deze dienst konden klanten sneller en makkelijker afrekenen, door met een mobiele telefoon of 'contactloze pas' met een Near Field Communication (NFC) chip te 'swipen' langs een apparaatje. Deze pilot laat zien dat mensen steeds vaker hun mobiele telefoon willen gebruiken voor betalingen. Rabobank speelt vol in op deze trend en introduceert nu de Rabo Wallet. Verrijdt: 'met de Rabo Wallet biedt Rabobank haar klanten onder meer de nieuwe manier van betalen, vergelijkbaar met het betalen via de pinpas, maar dan met je telefoon.' Nu nog even de OV-kaart, de zorgpas en ledenpassen integreren en we lopen niet langer met een plastic bult in de analoge portemonnee.
(PvWK, bronnen: Banken.nl/ RetailTech)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- My Order
- plastic
- Rabo Wallet
- integratie
- portemonnee
- Rabobank
- horeca
- Jeroen Verrijdt
- innovatie
- smartphone
- klantkaart
- PIN
- OV kaart
- gebruiksgemak
- ditiaal betalen
- ledenpas
- klantenpas
- winkel
- horeca
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




