Kwekkeboom belooft krokante ovensnacks
- Food-en-retail
- 21 aug 2014 @ 15:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ProductdesignMerkenIntroductieFood
- 21 aug 2014 @ 15:00
- Redactie Food en Retail
Snackproducent Royaan introduceert een nieuw Kwekkeboom snackassortiment dat niet gefrituurd hoeft te worden, maar de oven in kan. De korst van de bitterballen, kaashapjes en kroketten wordt krokant dankzij de Zwitserse Crisp Sensation technologie.
Royaan topman Bart Bakker is enthousiast: ‘Dankzij deze nieuwe technologie kunnen wij ovensnacks garanderen met een korst die gelijkwaardig is aan die van het gefrituurde product. Daarmee onderscheiden wij ons van de ovensnacks die nu op de markt zijn. Wij zien grote kansen, want de helft van de Nederlanders heeft geen frituurpan, maar wel een oven. Bovendien kunnen er in een oven meer snacks tegelijk worden bereid dan in de frituur.’
Verkoopkanalen
Dat laatste is de reden dat de consument voorlopig vooral via grotere horecagelegenheden én voetbalstadions, cateraars, bioscopen en tankstations kennis kan maken met de nieuwe snacks. Ook vliegtuigmaatschappij Corendon serveert de nieuwe kroketten al aan boord van hun vliegtuigen. Daarnaast testen HMS Host en bioscoop exploitant Pathé de nieuwe producten. Voor deze partijen was het tot op heden niet altijd mogelijk om krokante en lekkere snacks op hun locaties aan te bieden omdat ze daar niet mogen frituren of geen frituurfaciliteiten hebben.
Thuisgebruikers
Thuisgebruikers zullen nog even geduld moeten hebben. Later dit jaar liggen de ovensnacks en –hapjes ook in de diepvries van de supermarkten. Het merk Kwekkeboom krijgt met de introductie van de krokante-korst-technologie volgens Bakker een nieuwe impuls en heeft de ambitie om met ovensnacks en –hapjes een nieuwe productcategorie in Nederland neer te zetten.
Hoger rendement
Bakker denkt met de nieuwe krokante ovensnacks en -hapjes ondernemers in foodservice grote toegevoegde waarde te kunnen bieden: ‘We spelen in op een efficiënte bereiding op locatie en uitbreiding van het productaanbod. Omdat er naast een stijging in verkopen ook nog eens minder derving is, verhoogt dat het rendement. Onze ovensnacks zijn voor consumenten niet te onderscheiden van gefrituurde snacks. Dat biedt voor de foodservice industrie veel mogelijkheden om in de categorie warme snacks groei te genereren.’
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
- Kruidvat rolt DOOH-netwerk uit in 775 winkels
- Picnic start campagne met goedkoper Duits assortiment
- Bloomon en Fastned verrassen met bloemenkiosk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 225] Reinout Koot -... 23-05-2025
- 100-jarig Remia maakt trip down... 22-05-2025
- Vivera lanceert nieuwe Signature... 21-05-2025
- Picnic start campagne met goedkoper... 20-05-2025
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen20-05-2025
- [onderzoek] Hiiper: Discount wint... 20-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management