Joanna Lumley opent Drie Dwaze Dagen bij de Bijenkorf
- Food-en-retail
- 22 sep 2014 @ 09:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WebActiesWinkelen
- 22 sep 2014 @ 09:00
- Redactie Food en Retail
Actrice Joanna Lumley opent dit jaar de Drie Dwaze Dagen op de Dam in Amsterdam, zij speelt de hoofdrol in de commercial van de Drie Dwaze Dagen en is o.a. bekend van de populaire tv-serie Absolutely Fabulous. De 31ste editie van de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf vindt plaats op woensdag 1, donderdag 2 en vrijdag 3 oktober. De opening door Lumley is om 8.00 uur.
Om meer shopplezier te bieden, wordt de piekdrukte online en in de filialen dit jaar beter verspreid; veel klanten shoppen tijdens de Drie Dwaze Dagen via deBijenkorf.nl. Bovendien hebben Members, klanten met de Bijenkorf Card, dit jaar de mogelijkheid om de avond ervoor al online te shoppen tijdens een pre-order avond.
Volle koffers
Tijdens de Drie Dwaze Dagen geeft de Bijenkorf 3 koffers weg, vol met dwaze artikelen. Bezoekers kunnen bij de opening op de Dam vanaf 07.30 uur een koffer kiezen door middel van het versturen van een sms. Joanna Lumley kiest de winnaar door één van de sms-ers te bellen en overhandigt de prijs hoogstpersoonlijk. Na de start om 08.00 uur, kunnen bezoekers met haar op de foto. Door de foto op social media te voorzien van #DDDarling en een originele tekst maken de deelnemers kans op één van de twee andere volle koffers.
Populaire webshop
Robert Bohemen, directeur marketing: ‘’De Bijenkorf verwacht tijdens de Drie Dwaze Dagen in totaal zo'n 2 miljoen bezoekers die zich evenwichtig verspreiden over de Bijenkorf filialen en de webshop. De populariteit van deBijenkorf.nl stijgt verder door; naar verwachting zal ruim een derde van de kopers kiezen voor de webshop. Deze ontwikkeling en de pre-order avond zullen ervoor zorgen dat het dringen voor de rekken in de filialen tot het verleden behoort. Maar ook zal er minder piekbelasting zijn op deBijenkorf.nl bij de start van de Drie Dwaze Dagen. Dus dat betekent meer shopplezier in de filialen en de webshop. Natuurlijk kijken we wel uit naar een gezellige drukte bij de opening op de Dam door de aanwezigheid van Joanna Lumley.’
Pre-order privilege voor Members
Members, klanten in bezit van de Bijenkorf Card, kunnen op dinsdagavond 30 september, dus vóór de start van de Drie Dwaze Dagen, een bestelling plaatsen op deBijenkorf.nl. Zij hebben de keuze uit het assortiment van het eerste Drie Dwaze Dagen-boekje.
Nieuwe merken & Dwaze producten
Vele merken die bij de Bijenkorf verkocht worden doen mee aan de Drie Dwaze Dagen, o.a. UGG, Michael Kors en Longchamp. Nieuwe merken van de Drie Dwaze Dagen zijn onder meer Y.A.S., Levi’s, Superdry en Erich Fend. Daarnaast zijn er de traditionele Dwaze producten te koop zoals een helikoptervlucht inclusief lunch bij het 2-sterrenrestaurant Inter Scaldes in Zeeland, een infraroodsauna of voor chocoladeliefhebbers Toblerone repen van 4,5 kilo.
Campagneperiode
Tijdens de voorafgaande campagneperiode, is het de verwachting dat de Drie Dwaze Dagen-boekjes zo’n 4 miljoen keer online bekeken worden. Vanaf zaterdag 20 september zijn de 3 boekjes als eerste te bekijken via de Bijenkorf App en vanaf zondag 21 september op deBijenkorf.nl. De commercial met Joanna Lumley staat nu live op YouTube en is vanaf 23 september op tv te zien. Tijdens de Drie Dwaze Dagen kan het online spel 'Stay in it, to win it' worden gespeeld. Via Facebook en de website worden klanten op de hoogte gehouden van de speeltijden van het spel en van alle andere evenementen, acties en aanbiedingen.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] The most terrible time of the year
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




