Plus kiest vernieuwde communicatiestrategie
- Food-en-retail
- 6 apr 2016 @ 00:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MVOCampagnesFood
- 6 apr 2016 @ 00:01
- Redactie Food en Retail
Retailketen Plus kiest voor een vernieuwde communicatiestrategie. Waar de supermarktorganisatie zich de afgelopen jaren vooral focuste op het vergroten van de herkenbaarheid van Plus als merk, richt zij zich vanaf nu meer op de inhoud. Met de vernieuwde communicatierichting en de bijbehorende pay-off ‘Goed eten. Daar houden we van.’ communiceert Plus nu nog duidelijker waar zij voor staat: aandacht voor goed eten, voor iedereen elke dag, meldt het merk. Centraal hierbij staan de merkwaarden Puur, Persoonlijk en Prijs.
Als supermarktorganisatie ziet Plus de laatste jaren een belangrijke ontwikkeling: mensen krijgen meer aandacht voor eten. Klanten willen puur eten – vers, liefst uit de buurt, binnen het seizoen en met veel smaak. Niet te ingewikkeld en voor een goede prijs. Een visie waar Plus sinds jaar en dag in gelooft. Met producten als Fairtrade bananen, Blonde d’Aquitaine rundvlees en de verkoop van enkel vrije-uitloop- en biologische eieren loopt Plus voorop in de ontwikkelingen rondom goede voeding. Met haar nieuwe communicatiestrategie belicht Plus deze kant nog gerichter, aldus de retailer. De strategie is ontwikkeld in samenwerking met het nieuwe bureau JWT Amsterdam, dat tekent voor de communicatie.
Eric Leebeek, commercieel directeur bij Plus: 'De beste supermarkt van Nederland worden, dat is onze ambitie. Daarom leggen we de lat continu hoog en richten we ons op dat, wat voor klanten het belangrijkste is: hun dagelijkse eten en drinken. Daarin willen wij de allerbeste zijn. Aandacht voor goed eten zit verweven in de identiteit en de waarden van Plus. We waren echter te bescheiden in het vertellen van onze verhalen aan de klant. Met onze vernieuwde communicatiestrategie laten we klanten kennismaken met onze visie op goed eten. Storytelling vervult hierbij een belangrijke rol: we vertellen ons verhaal op een toegankelijke manier. Relativerend en met een glimlach, omdat goed eten niet ingewikkeld hoeft te zijn.'
Goed eten
Bij Plus draait alles om goede voeding, stelt de super. Want goede voeding is belangrijk voor iedereen. Plus gelooft in goed eten, voor iedereen elke dag, en richt zich met haar vernieuwde communicatiestrategie op drie merkwaarden: Puur, Persoonlijk en Prijs. Puur staat voor weten waar eten vandaan komt. Plus selecteert verse producten met een duidelijke herkomst en veel smaak. Soms is dat biologisch, Fairtrade of seizoensgebonden, maar dat hoeft niet per se. Plus maakt goed eten vooral niet te ingewikkeld. Daarbij besteedt zij aandacht aan mens, milieu en dierenwelzijn. Met Persoonlijk draagt Plus uit dat zij goed eten toegankelijk maakt. Plus helpt haar klanten graag goed, lekker eten op tafel te zetten. Dat doet Plus bijvoorbeeld door inspiratie te bieden voor gezonde gerechten. Ook de snelle, persoonlijke service van Plus – zowel in de winkel als online – draagt bij aan dit principe. Prijs omvat de missie van Plus om goed eten bereikbaar te houden. De supermarktorganisatie is van mening dat goed eten betaalbaar moet zijn. Daarom benadrukt Plus in haar nieuwe communicatiestrategie dat zij de prijzen laag houdt. Door grootschalige inkoop van producten én wekelijks aantrekkelijke aanbiedingen, zodat goed eten betaalbaar is.
Nieuwe campagnerichting
Tot de communicatiestrategie behoort ook een nieuwe reclamecampagne. Zo spelen de televisiecommercials van Plus zich niet langer af in de Plus supermarkten met de 'supermarktmedewerkers', maar in de Nederlandse keuken. Plus gaat verhalen vertellen rondom typische producten van Plus, zoals Fairtrade bananen en het Blonde d’Aquitaine rundvlees, maar ook over alledaagse producten als witlof. In de campagnes vertelt Plus op een relativerende manier over haar visie op goed eten. Recent viel Plus nog op met het bijzondere Paaskippenconcert in Veulen te Limburg, waarbij onze redactie Food&Retail aanwezig was, een fraaie PR-actie. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Puur
- belangrijk
- pay off
- aandacht
- Prijs
- mensen
- supermarktorganisatie
- goed eten
- Plus
- kip
- klanten
- biologisch
- JWT
- merkwaarden
- consumentenbewustzijn
- ontwikkeling
- creatie
- retail
- Persoonlijk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing