Greenpeace vs Coca-Cola wegens plastic soep
- Food-en-retail
- 3 okt 2017 @ 15:59
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMVOCampagnes
- 3 okt 2017 @ 15:59
- Redactie Food en Retail
Greenpeace opent met 'een wereldwijde campagne' deze week de aanval op Coca-Cola. Volgens de milieuorganisatie zou de organisatie van veel frisdrankmerken ‘bij uitstek verantwoordelijk zijn’ voor de enorme berg aan wegwerpplastic die in oceanen drijft. 'Coca-Cola flest de zee, stop de plastic vervuiling', claimt Greenpeace. Een pittige pay off waar Coke zich heftig van distantieert.
Coca-Cola is verontwaardigd over de beschuldigingen. Een woordvoerder spreekt na raadpleging van het hoofdkantoor in Atlanta de aantijgingen tegen in Trouw, maar geeft toe: 'Vanuit productie en logistiek oogpunt hebben herbruikbare verpakkingen in moderne economieën niet de voorkeur.'
Het bedrijf stelt weinig te zien in statiegeld, maar zegt zich in te zetten voor het recyclebaar maken van verpakkingen. Zwerfvuil is in de visie van Coca-Cola vooral een consumentenprobleem. 'Plastic vervuiling moet voorkomen worden door een goed en effectief inzamelsysteem en door gedragsverandering bij consumenten.' Greenpeace stelt echter in het rapport getiteld ‘Coca-Cola’s plastic geheim’ dat de frisdrankproducent het voortouw had moeten nemen om de branche te veranderen. Coca-Cola brengt jaarlijks 12.000 ton aan plastic verpakkingen op de Nederlandse markt. Hier vertelt Coca-Cola zelf wat men aan zwerfafval doet.
(bronnen: Trouw, Coca-Cola website)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Greenpeace
- productie
- flest de zee
- frisdrankmerk
- Trouw
- Coca-Cola
- logistiek
- stop
- pay off
- PET
- milieuorganisatie
- aanval
- campagne
- Atlanta
- vervuiling
- aantijgingen
- zee
- plastic soup
- wereldwijd
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers