Jumbo Veggie Chef brengt grootste huismerkassortiment vegetarische producten

Jumbo Veggie Chef brengt grootste huismerkassortiment vegetarische producten
  • Food-en-retail
  • 13 okt 2017 @ 11:34
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMVOInnovatie

Jumbo Veggie Chef - het grootste huismerkassortiment vegetarische en veganistische producten van Nederland - ligt vanaf nu in de schappen. Jumbo Veggie Chef is een nieuwe productlijn van het Jumbo Huismerk met 40 verschillende producten. Jumbo speelt met Veggie Chef in op de steeds grotere groep ‘flexitariërs’ die behoefte heeft aan een uitgebreider aanbod alternatieven voor vlees of vis.

Jumbo maakt het klanten zo nog makkelijker te kiezen voor een vegetarische of veganistische maaltijd, stelt het retailmerk zelf.

Jumbo Veggie Chef wil een uitgebreid aanbod voor de groeiende groep mensen bieden die soms liever geen vlees eet, maar wel een lekkere en gevarieerde maaltijd op tafel wil zetten. 'We zetten met deze introductie opnieuw volop in op lekker en gezonder eten. We laten zien dat er veel alternatieven zijn als je een keer geen vlees wilt eten en dat dit niet ingewikkeld of duur hoeft te zijn. Met Veggie Chef verrassen we mensen die gehecht zijn aan bijvoorbeeld runderreepjes met een lekkere vegetarische variant”, licht Ed van de Weerd, directeur Commercie van Jumbo Supermarkten, toe.

Minder vlees eten de norm
Jumbo is de eerste Nederlandse supermarkt die, binnen het totale vegetarische assortiment van 86 producten, zo’n uitgebreid huismerkassortiment met 21 vegetarische en 19 veganistische producten introduceert. Hiermee speelt zij in op de stijgende vraag naar alternatieven voor vlees. Uit de jaarlijkse Vegamonitor van Natuur & Milieu blijkt dat de vleesconsumptie daalt: ruim vier op de tien Nederlanders eten nu minder vlees dan vijf jaar geleden en maar liefst 67 procent van de Nederlanders is flexitariër en eet minimaal één dag per week geen vlees of vis. De helft zou meer vleesvervangers eten als er een uitgebreider aanbod zou zijn. Ook willen zij niet alleen meer variatie in maaltijden, maar ook een bijdrage leveren aan een beter milieu en dierenwelzijn en bewust omgaan met hun gezondheid. Bovendien heeft ruim de helft van de Nederlanders het gevoel dat minder vlees eten de norm wordt. 'De consumptie van vlees heeft veel impact op het milieu. Veel mensen zoeken naar alternatieven en dat is een positieve ontwikkeling. De consument heeft tegelijkertijd behoefte aan variatie en inspiratie. We zijn dan ook blij dat Jumbo hierbij helpt: met 40 lekkere en gezondere vegetarische producten die een bewuste keuze stimuleren', zegt Geertje van Hooijdonk, directeur a.i. van Natuur & Milieu.

Veggie Maandag
Jumbo introduceert naast deze nieuwe productlijn de ‘Veggie maandag’. 'Minstens één dag in de week geen vlees eten is namelijk écht de moeite waard. Want dit maakt al een enorm verschil voor het milieu en ieders gezondheid. Op deze manier inspireren we klanten een dag per week minder vlees te eten', vertelt Van De Weerd aan MarketingTribune. In het Hallo Jumbo Magazine bij de rubriek ‘Doordeweeks’ en online bij de recepten op Instagram vinden klanten vanaf nu structureel op maandag een vegetarisch recept.

Green Protein Alliance
Jumbo heeft zich in 2017 aangesloten bij de Green Protein Alliance (GPA). De retailketen werkt in dit vernieuwende samenwerkingsverband samen met andere aanbieders en producenten van plantaardige eiwitten, aan een duurzamer voedselsysteem waar plantaardige eiwitten een voor de hand liggende keuze zijn. 'De producten van Jumbo Veggie Chef sluiten hier naadloos op aan. Gezond voor jezelf en gezond voor de wereld is daarbij het uitgangspunt', aldus Jumbo. (PvWK)


Over Jumbo Supermarkten

'Jumbo telt momenteel zo'n 580 winkels, waaronder drie Foodmarkten. Ook zijn er meer dan 350 Pick Up Points waar klanten hun online bestellingen kunnen ophalen en bezorgt de supermarktketen boodschappen aan huis. In alle winkels én online wordt de unieke Jumbo formule gevoerd (beste service + grootste assortiment x laagste prijs) en kunnen klanten vertrouwen op de 7 Zekerheden. Door de klant altijd centraal te zetten, is het familiebedrijf één van de best gewaardeerde supermarktketens. Niet voor niets is Jumbo al zestien keer door GfK uitgeroepen tot beste supermarkt van Nederland. Door de overname van Super de Boer in 2009 en C1000 in 2012 is Jumbo uitgegroeid tot het tweede supermarktbedrijf van het land. Bovendien heeft Jumbo begin 2016 de foodserviceformule La Place overgenomen. In mei 2017 opent Jumbo het nieuwe concept Foodmarkt City by Jumbo. Hierin combineert het concern elementen van de reguliere Jumbo winkels, Foodmarkt én van restaurantketen La Place op het gebied van lekker en dagvers eten en drinken uit eigen keuken en bakkerij voor het ontbijt, de lunch en avondeten. Voor meer informatie ziehier.'
(bron: Jumbo) 

 

 


 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken