Ruim 1200 restaurants aangesloten op nieuwe reserveringsplatform BookDinners
- Food-en-retail
- 5 okt 2017 @ 09:14
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketing
- 5 okt 2017 @ 09:14
- Redactie Food en Retail
Tijdens Gastvrij Rotterdam maakte Koninklijke Horeca Nederland bekend dat zij het initiatief heeft genomen voor het nieuwe reserveringsplatform 'BookDinners'. BookDinners wordt volgens KHN hét reserveringsplatform van, voor en door restaurants: 'Dit nieuwe initiatief spreekt veel restaurants aan, want er zijn nu al 1200 restaurants actief op BookDinners. Begin 2018 lanceren we BookDinners richting de Nederlandse consument. We streven er naar dat halverwege 2018 minimaal 3000 restaurants aangesloten zijn.'
BookDinners is een initiatief van KHN en een groot aantal partijen, waaronder de Samen-werkende Horeca Ketens, TheNext Table, Stardekk, Bonchef, Formitable, WeReserve, Resengo, CPI (Centrum voor Publieke Innovatie, red.) en HorecaDNA. 'De grootste kracht van dit platform is dat restaurants weer zelf de regie krijgen. Ze kunnen met BookDinners zelf bepalen waar ze als restaurant voor staan, welke marketingacties ze gaat doen en wanneer. Bovendien kunnen restaurants rechtstreeks communiceren met hun bestaande en toekomstige gasten. Dat is voor restaurants erg belangrijk, omdat mensen zich steeds meer online oriënteren, online een tafel reserveren en erg gericht zijn op promoties of specials', aldus de initiatoren. 'BookDinners.nl is een website geschreven voor en door horeca. Op de website staan restaurantdeals die gasten reserveren. De ondernemer bepaalt zelf het gewenste moment, het aantal tafels per dag en de prijsstelling van de deals voor een optimale tafelbezetting in het restaurant. Dit alles kosteloos voor restaurateurs én gasten', meldt Misset Horeca.
'BookDinners: van, voor en door restaurants'
Op dit moment hebben 1200 restaurants zich al aangesloten om deel te nemen aan BookDinners. 'Onze ambitie is dat er halverwege 2018 minimaal 3000 restaurants aangesloten zijn. We zijn dus op 40% van onze doelstelling en met de huidige inspanning zullen de komende weken nog meer restaurants zich aanmelden. Restaurants die willen deelnemen, kunnen dat tot halverwege 2018 gratis doen. Vanaf dat moment betalen deelnemers een vast laag bedrag per maand.'
Hiermee krijgen enkele bestaande reserveringsplatforms nu een geduchte nieuwe concurrent, vanuit de branche zelf.
(PvWK)
Over Koninklijke Horeca Nederland
'Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is de grootste horeca brancheorganisatie in ons land. Met 243 afdelingen door heel Nederland vertegenwoordigen wij bijna 20.000 horecaondernemers met ruim 255.000 horecamedewerkers. Wij staan voor een professionele en toekomstbestendige horecabranche. Onze leden ondersteunen wij door lobby, advies en financiële ledenvoordelen. Zo maakt KHN zich sterk voor de horeca.' (bron: KHN)
Over BookDinners en haar partners
'BookDinners is een nieuw branche-initiatief van KHN, SHK (Samenwerkende Horeca Ketens), BookDinners (online-platform), CPI (Centrum voor Publieke Innovatie), HorecaDNA en de software-partners TheNext Table, Stardekk, Bonchef, Formitable, WeReserve en Resengo. Het platform staat open voor nieuwe partners, waarbij KHN directe invloed heeft op dat het platform in het belang van de restaurants blijft opereren, zoals op de prijsstelling, op vindbaarheid en eerlijke reviews van echte gasten.'
(bron: BD)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- nieuw
- Bonchef
- online
- reserveringsplatform
- horeca
- reserveren
- marketing
- initiatief
- Formitable
- TheNext Table
- gemak
- Koninklijke Horeca Nederland
- Stardekk
- Samen-werkende Horeca Ketens
- food
- service
- BookDinners
- Gastvrij Rotterdam
- KHN
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers