Tosti krijgt nieuwe impuls bij Spar University

- Food-en-retail
- 25 jun 2019 @ 10:58
- 7960 x gelezen
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Activatie
- 25 jun 2019 @ 10:58
- 7960 x gelezen
- Hugo Schrameyer
Zeker in het studentenleven is de tosti als lunch een regelmatig terugkerend ritueel. Spar University, Cono Kaasmakers en Young Perfect hebben daar een nieuwe impuls aan gegeven. Even contact opnemen met Spar University.
Zou je jezelf eens willen introduceren? Wat heb je met shoppermarketing?
‘Mijn naam is Kyra van Elswijk, Chief Digital Officer bij Spar University. Met inmiddels negen winkels op zeven campusterreinen zijn wij de Grab & Go-studentenformule van Nederland. Wij geloven dat een snel studentenleven vraagt om duurzame en gezonde voeding en dat op jezelf wonen vraagt om veel producten voor dagelijks gebruik. Wij zijn altijd op zoek naar manieren om de clicks (online) en bricks (offline) te verbinden en om klanten in onze winkels blij te maken en te verrassen. Dat is in onze ogen 'shoppermarketing'. In nauwe samenwerking met leveranciers en fabrikanten ondersteunen wij merken met 360-gradenmarketing op de winkelvloer en in onze app: door het laden van deze merken creëren we extra merkzichtbaarheid onder studenten. Onze Spar university-app staat hierin centraal, inmiddels hebben wij al meer dan 52.000 app-downloads en daar zijn we trots op. Door intensief samen te werken op het gebied van winkelvloeractivaties ontstaat er een mooie dynamiek op de campus: het verhaal omtrent een merk of product komt beter aan bij onze klanten en we verassen onze klanten telkens weer met een ander product om te proeven/te proberen.
Jullie hebben ervaring met een tostiBAR-concept in samenwerking met Cono Kaasmakers. Hoe is dit concept precies ingevuld?
‘Afgelopen periode heeft er een Try & Buy-activatie in onze winkels plaatsgevonden, dit concept heet 'de tostiBAR by Beemster'. De activatie is door Cono Kaasmakers i.s.m. Young Perfect bij ons gedurende de lunch (11 uur - 14 uur) georganiseerd. Studenten konden bij ons de Beemster 2-plaks-verpakking kopen, vervolgens konden zij dit bij de tostiBAR afgeven en zo konden zij na enkele minuten genieten van een heerlijke (gratis) tosti met Beemsterkaas.’
Wat verwachten met dit concept te bereiken?
‘Studenten werden echt verrast dat wij een keer tosti's hadden (iets wat wij namelijk niet in ons assortiment hebben). Aangezien studenten dol zijn op tosti's en spannende smaakvariaties was dit een ultieme match. Uiteraard weten zij de Beemster 2-plaksverpakking nu (nog) beter bij ons in het schap te vinden en zijn ze nog meer geïnspireerd door lekkere tosti recepten. Aangezien er al snel een rij was bij de tostiBAR zet dit succes ons ook weer aan het denken om bijvoorbeeld tosti's en/of panini's waar mogelijk toe te voegen aan ons Grab & Go-assortiment. Het vers en warm aanbieden van dit soort producten zal door de lunchpiek wel een uitdaging zijn in onze processen.’
Spar University is wel vaker het toneel van dergelijke ludieke activaties, waaronder de Try&Buy Hero-case, die vorig jaar nog werd gehonoreerd met een award tijdens de ISMI-inspiratiemiddag Perfect Pitch. Er lijkt bijna sprake te zijn van een structureel formule-onderdeel?
‘Wekelijks hebben we gave winkelvloeractivaties, die worden georganiseerd in samenwerking met leveranciers/fabrikanten. Zo is onze winkelvloer bijna wekelijks “het toneel” van een product of merk. Het is geen formule-onderdeel, maar draagt wel bij aan blije klanten en een verrassende dynamiek op de campus.’
Welke externe bureaus zijn bij dit project betrokken? En op welke wijze?
‘Wij werken met diverse partijen samen, met diverse leveranciers, fabrikanten en activatiebureau's. Dit is elke keer weer anders. Het specifieke Try & Buy-concept is vorig jaar i.s.m. Young Perfect ontwikkeld en met Hero (cassis) destijds getest. Zij hadden de primeur. Zo nu en dan hebben wij ook onze eigen winkelvloeractivaties om zo “ons verhaal” goed te vertellen en duidelijk te maken richting onze klanten. Wij merken dat het persoonlijk (oftewel offline) vertellen nog altijd het beste werkt.’
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuws[poll] Plus Kerstcommercial...16587x
- NieuwsAllerhande stelt dat Nederland...16022x
- NieuwsO-I ontwikkelt nieuwe flessen...15518x
- NieuwsDecathlon zegt nee tegen Black...15346x
- Blog[column] De versnellende...15101x
- Nieuws[interview] De rationale achter...14421x
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Laatste Nieuws
- JONGERENICONEN 2020 - dare care share10-12-2019
- H&M bezorgt online aankopen op de... 09-12-2019
- Coca-Cola trekt Kerstcampagne door... 09-12-2019
- Statement CBL over plan Farmers... 06-12-2019
- Plus Kerstfilm in teken van geboorte06-12-2019
- Kerstcampagne Coca-Cola wil verbinden06-12-2019
MarketingTribune Events
- 6feb 2020
Branded Content Event
- 13feb 2020
Data Driven Commerce Event
- 26mrt 2020
Shopping Awards 2020