TCC en Tango brengen gratis lucht aan de man

TCC en Tango brengen gratis lucht aan de man
  • Food-en-retail
  • 12 jul 2019 @ 11:00
  • 8932 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • InnovatieActivatie

Petrolformule Tango en The Communication Company hebben op een zomerfestival afgelopen weekeinde het nut van bandenspanning benadrukt. Niet door lucht te verkopen, maar door gratis weg te geven.

Autobanden op de juiste spanning: superbelangrijk. Door regelmatig je banden op spanning te brengen, bespaar je jaarlijks als snel € 125,- op brandstofkosten. Banden op de juiste spanning zijn bovendien een stuk veiliger. Zeker met het oog op komende zomervakantie, als drommen mensen er met de auto op uittrekken.

Breda drijft

Om het belang van goede bandenspanning onder de aandacht te brengen, hebben petrolformule Tango en The Communication Company, in samenwerking met digitaal zusje The FightClub, een oppompactie gehouden tijdens het festival Breda Drijft. Dat is een waterfestival, waarbij duizenden rubberen bootjes en andere drijvende objecten ronddobberen op de singels van Breda. Deelnemers konden daarbij gebruikmaken van een soort van pompstation om hun opblaasobjecten van lucht te voorzien. Want dat wilde Tango vooral benadrukken: het landelijk netwerk van onbemande tankstations vraagt geen geld voor lucht, maar geeft dit gratis weg.

2.700 bezoekers

Tijdens het weekendevent kwamen 2.700 enthousiaste festivalbezoekers langs bij het Pompstation om op een leuke manier kennis te maken met de gratis lucht van Tango. Het opblazen gebeurde op een ludieke manier met een gezamenlijke inspanning, aangemoedigd door pompende beats uit speakers. De merkcampagne, met o.a. ook een aftermovie van het Tango Pompstation zal de komende weken op diverse platformen zoals Facebook, Instagram en Youtube te zien zijn.

Credits:

Klant: Tango, Mariska Fortes

Bureau: The Communication Company

Creatie: Hans van Mook, Maarten Evers

Account: Eef Baggermans, Inge Verhelst

Digital media: The FightClub

Productie: Fresh Fugu

 



Hugo Schrameyer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken