TCC en Tango brengen gratis lucht aan de man
- Food-en-retail
- 12 jul 2019 @ 11:00
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - InnovatieActivatie
- 12 jul 2019 @ 11:00
- Hugo Schrameyer
Petrolformule Tango en The Communication Company hebben op een zomerfestival afgelopen weekeinde het nut van bandenspanning benadrukt. Niet door lucht te verkopen, maar door gratis weg te geven.
Autobanden op de juiste spanning: superbelangrijk. Door regelmatig je banden op spanning te brengen, bespaar je jaarlijks als snel € 125,- op brandstofkosten. Banden op de juiste spanning zijn bovendien een stuk veiliger. Zeker met het oog op komende zomervakantie, als drommen mensen er met de auto op uittrekken.
Breda drijft
Om het belang van goede bandenspanning onder de aandacht te brengen, hebben petrolformule Tango en The Communication Company, in samenwerking met digitaal zusje The FightClub, een oppompactie gehouden tijdens het festival Breda Drijft. Dat is een waterfestival, waarbij duizenden rubberen bootjes en andere drijvende objecten ronddobberen op de singels van Breda. Deelnemers konden daarbij gebruikmaken van een soort van pompstation om hun opblaasobjecten van lucht te voorzien. Want dat wilde Tango vooral benadrukken: het landelijk netwerk van onbemande tankstations vraagt geen geld voor lucht, maar geeft dit gratis weg.
2.700 bezoekers
Tijdens het weekendevent kwamen 2.700 enthousiaste festivalbezoekers langs bij het Pompstation om op een leuke manier kennis te maken met de gratis lucht van Tango. Het opblazen gebeurde op een ludieke manier met een gezamenlijke inspanning, aangemoedigd door pompende beats uit speakers. De merkcampagne, met o.a. ook een aftermovie van het Tango Pompstation zal de komende weken op diverse platformen zoals Facebook, Instagram en Youtube te zien zijn.
Credits:
Klant: Tango, Mariska Fortes
Bureau: The Communication Company
Creatie: Hans van Mook, Maarten Evers
Account: Eef Baggermans, Inge Verhelst
Digital media: The FightClub
Productie: Fresh Fugu
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing