TCC en Tango brengen gratis lucht aan de man
- Food-en-retail
- 12 jul 2019 @ 11:00
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - InnovatieActivatie
- 12 jul 2019 @ 11:00
- Hugo Schrameyer
Petrolformule Tango en The Communication Company hebben op een zomerfestival afgelopen weekeinde het nut van bandenspanning benadrukt. Niet door lucht te verkopen, maar door gratis weg te geven.
Autobanden op de juiste spanning: superbelangrijk. Door regelmatig je banden op spanning te brengen, bespaar je jaarlijks als snel € 125,- op brandstofkosten. Banden op de juiste spanning zijn bovendien een stuk veiliger. Zeker met het oog op komende zomervakantie, als drommen mensen er met de auto op uittrekken.
Breda drijft
Om het belang van goede bandenspanning onder de aandacht te brengen, hebben petrolformule Tango en The Communication Company, in samenwerking met digitaal zusje The FightClub, een oppompactie gehouden tijdens het festival Breda Drijft. Dat is een waterfestival, waarbij duizenden rubberen bootjes en andere drijvende objecten ronddobberen op de singels van Breda. Deelnemers konden daarbij gebruikmaken van een soort van pompstation om hun opblaasobjecten van lucht te voorzien. Want dat wilde Tango vooral benadrukken: het landelijk netwerk van onbemande tankstations vraagt geen geld voor lucht, maar geeft dit gratis weg.
2.700 bezoekers
Tijdens het weekendevent kwamen 2.700 enthousiaste festivalbezoekers langs bij het Pompstation om op een leuke manier kennis te maken met de gratis lucht van Tango. Het opblazen gebeurde op een ludieke manier met een gezamenlijke inspanning, aangemoedigd door pompende beats uit speakers. De merkcampagne, met o.a. ook een aftermovie van het Tango Pompstation zal de komende weken op diverse platformen zoals Facebook, Instagram en Youtube te zien zijn.
Credits:
Klant: Tango, Mariska Fortes
Bureau: The Communication Company
Creatie: Hans van Mook, Maarten Evers
Account: Eef Baggermans, Inge Verhelst
Digital media: The FightClub
Productie: Fresh Fugu
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chicken Sensation terug dankzij fanactie
- 'Albert Heijn toont geen integer merkleiderschap met blauwe...
- Productie a-merk Haagsche Hopjes stopt
- [Horecava] Cijfers foodmarkt 2024-2025 en nieuwe FSIN...
- De Koffiejongens verdriedubbelt marktaandeel biologisch
- Holland & Barrett: aandacht voor breingezondheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo legt na crisisjaar solide... 17-01-2025
- [marketeer 213] Thijs Gussenhoven -... 17-01-2025
- 'Albert Heijn toont geen integer... 16-01-2025
- Station Takeover bij Shell voor... 16-01-2025
- Chadli Hachani van TopParken: 'Als... 15-01-2025
- Otrium behaalt B Corp certificering15-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day