Sokken in the spotlights bij Galeries Lafayette
- Food-en-retail
- 28 aug 2019 @ 15:21
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 28 aug 2019 @ 15:21
- Peter van Woensel Kooy
Waar het een jaar geleden nog not done was om sokken boven je sneakers te dragen volgens trendwatchers, spreken we nu van een fashion statement. Bij Puma vindt men dat sokken altijd in the spotlights mogen staan, zoals mooi te zien in Parijs.
Stichd, het bedrijf dat ondermeer de sokken produceert voor het sportmerk, daagde onlangs het Eindhovense bureau Megawatt Advertising uit om op een bijzondere manier hun product te promoten. Het idee leverde Puma Legwear een prominente plek op bij de onlangs vernieuwde ingang van Galeries Lafayette in hartje Parijs.
‘Je kunt maar één keer een eerste indruk achterlaten’, vertelt Simon Coolen van Megawatt Advertising. ‘En als het dan het wereldberoemd warenhuis Galeries Lafayette in Parijs betreft, moet het zeker meteen raak zijn. Coolen en zijn team vonden het een geweldige eer, maar voelden ook direct de verantwoordelijkheid toen ze van de vraag kregen om een pop-upstore te ontwikkelen in hét high-end warenhuis van Parijs.'
Sok op een sokkel
Megawatt Advertising haalde inspiratie uit de kunstwereld, waar kunstwerken de aandacht krijgen die ze verdienen. 'Maar dit keer dus geen kunstwerk dat op een voetstuk werd geplaatst, maar de iconische Puma never-out-of-stock-sok. Een legendarische sok die veel voor het merk heeft betekend en nog altijd rijkelijk over de toonbank gaat. De sok waar het allemaal mee begon’.
Museumstuk of niet?
Deze cleane zwart-wit-sok kreeg in hartje Parijs een plaatsje op een al net zo cleane sokkel. Zodat het mode item er ook echt uitsprong. Coolen: ‘Dit alles onder het motto: homage to our heritage. Een eerbetoon gepresenteerd als museumstuk. Hustle, courage, confidence, extravert, urban & underground waren de keywords voor deze collectie. Wij hebben ze verwerkt in zowel design als materiaalkeuze.’ Milou van Reijen, marketing manager Retail bij Stichd is blij met het resultaa: 'het heeft onze sales een boost gegeven. Mede door de positieve samenwerking met Megawatt, en natuurlijk hun conceptmatig aanpak, hebben we dit tot stand kunnen brengen.'
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- promoten
- stunt
- hartje
- Megawatt Advertising
- Parijs
- Puma Legwear
- bureau
- Stichd
- Puma
- Galeries Lafayette
- sokken
- idee
- manier
- sokkel
- Parijs
- product
- Eindhoven
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers