Sokken in the spotlights bij Galeries Lafayette
- Food-en-retail
- 28 aug 2019 @ 15:21
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 28 aug 2019 @ 15:21
- Peter van Woensel Kooy
Waar het een jaar geleden nog not done was om sokken boven je sneakers te dragen volgens trendwatchers, spreken we nu van een fashion statement. Bij Puma vindt men dat sokken altijd in the spotlights mogen staan, zoals mooi te zien in Parijs.
Stichd, het bedrijf dat ondermeer de sokken produceert voor het sportmerk, daagde onlangs het Eindhovense bureau Megawatt Advertising uit om op een bijzondere manier hun product te promoten. Het idee leverde Puma Legwear een prominente plek op bij de onlangs vernieuwde ingang van Galeries Lafayette in hartje Parijs.
‘Je kunt maar één keer een eerste indruk achterlaten’, vertelt Simon Coolen van Megawatt Advertising. ‘En als het dan het wereldberoemd warenhuis Galeries Lafayette in Parijs betreft, moet het zeker meteen raak zijn. Coolen en zijn team vonden het een geweldige eer, maar voelden ook direct de verantwoordelijkheid toen ze van de vraag kregen om een pop-upstore te ontwikkelen in hét high-end warenhuis van Parijs.'
Sok op een sokkel
Megawatt Advertising haalde inspiratie uit de kunstwereld, waar kunstwerken de aandacht krijgen die ze verdienen. 'Maar dit keer dus geen kunstwerk dat op een voetstuk werd geplaatst, maar de iconische Puma never-out-of-stock-sok. Een legendarische sok die veel voor het merk heeft betekend en nog altijd rijkelijk over de toonbank gaat. De sok waar het allemaal mee begon’.
Museumstuk of niet?
Deze cleane zwart-wit-sok kreeg in hartje Parijs een plaatsje op een al net zo cleane sokkel. Zodat het mode item er ook echt uitsprong. Coolen: ‘Dit alles onder het motto: homage to our heritage. Een eerbetoon gepresenteerd als museumstuk. Hustle, courage, confidence, extravert, urban & underground waren de keywords voor deze collectie. Wij hebben ze verwerkt in zowel design als materiaalkeuze.’ Milou van Reijen, marketing manager Retail bij Stichd is blij met het resultaa: 'het heeft onze sales een boost gegeven. Mede door de positieve samenwerking met Megawatt, en natuurlijk hun conceptmatig aanpak, hebben we dit tot stand kunnen brengen.'
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- stunt
- Galeries Lafayette
- Puma
- Stichd
- Parijs
- idee
- promoten
- Megawatt Advertising
- manier
- Puma Legwear
- bureau
- sokken
- sokkel
- Eindhoven
- product
- Parijs
- hartje
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing