Oudejaarsmarketing Staatsloterij nu met egel Freddie
- Food-en-retail
- 11 dec 2019 @ 09:35
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ReclameMarketing
- 11 dec 2019 @ 09:35
- Peter van Woensel Kooy
De nieuwe tv-commercial van de oudejaarstrekking van de Staatsloterij - met een hoofdrol voor het net niet aangereden egeltje Freddie - wordt nu al op sociale media net zo bejubeld als het superzielige schoothondje Frekkel.
‘Met Freddie hebben we de succesvolle lijn van 2018 een fraai vervolg gegeven. We hebben een aantal elementen behouden maar vooral nieuwe toegevoegd. We hopen dat Freddie Nederland net zo zal raken als Frekkel vorig jaar deed,’ reageert Arno de Jong, chief marketing officer bij de Staatsloterij.
Volgens Patritia Pahladsingh, managing director TBWA\Neboko geldt: wie goed doet, goed ontmoet. 'Dat is precies het gevoel dat je krijgt bij het zien van deze campagne. Dit gedachtegoed past ontzettend mooi bij het sentiment van de decembermaand waarin saamhorigheid en naastenliefde centraal staan.'
Darre van Dijk, cco TBWA\Neboko laat weten: 'We hebben gekozen voor een verhaal van een lieve oudere man die zich ontfermt over een hulpbehoevende egel. Die hulp wordt uiteindelijk beloond. Geluk? De executie is op hoog niveau dankzij de magische filmvertelling en de geweldige animatie. En natuurlijk de muziek met echte strijkers die het afmaken.'
De marketingcampagne rond oud en nieuw 2019 betreft de nieuwe egelfilm van 1 minuut en 45 seconden (zie onder) plus een aansluitende social media-, online-, radio-, digital OOH- en shoppermarketingcampagne.
(PvWK)
Credits
Opdrachtgever: De Staatsloterij
Bureau: TBWA\Neboko
Productie: Pink Rabbit, Ambassadors en MRTN
Media: Universal Media
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Arno de Jong
- schoothondje
- loterij
- egel
- Staatsloterij
- Freddie
- commercial
- 31 december
- cmo
- Staatslot
- Frekkel
- oudejaarstrekking
- tv
- bejubeld
- TBWA\
- superzielig
- UM
- nieuw
- sociale media
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers