Jim Bakkum en Smaakt lanceren het gratis digitale kidskookboek Little Foodies

 Jim Bakkum en Smaakt lanceren het gratis digitale kidskookboek Little Foodies
  • Food-en-retail
  • 2 okt 2020 @ 11:59
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodInnovatie

Smaakt en Jim Bakkum lanceren samen het gratis plantaardige e-book ‘Little Foodies, de wereld rond in gerechten’. Vegan hotdogs doen echt niet onder voor de variant met vlees, stellen de auteurs.

Little Foodies wil hét kidskookboek vol heerlijke en vooral toegankelijke plantbasedrecepten zijn. Het kookboek wordt uitgebracht in het kader van de nieuwe Smaakt campagne 'Together We Care #EveryBiteMatters' en is sinds oktober 2020 gratis te downloaden op www.smaakt.bio/kidskookboek of via de QR code op de verpakking van een aantal Smaakt producten.

Little Foodies: de wereld rond in gerechten
Het digitale kidskookboek ‘Little Foodies, de wereld rond in gerechten’ bevat 30 plantaardige recepten. Het e-book is verdeeld in de werelddelen Noord-Europa, Zuid-Europa, Midden-Oosten & Afrika, Azië, Noord-Amerika en Zuid-Amerika, hierdoor komen allerlei smaken aan bod. Denk bijvoorbeeld aan hotdogs met seitanworstjes, jackfruit, tikka masala en een vegan erwtensoep. De receptuur is ontwikkeld door Milou van der Will, die zelf dagelijks plantaardig kookt voor haar drie kinderen en onlangs het kookboek Vegan East uitbracht. De gerecht- en sfeerfotografie is van Lotte van der Zanden, alias Lott’s.

Kim Waninge, brandmanager van Smaakt bij de Smaakspecialist: 'Met dit e-book willen we vooral laten zien hoe ontzettend makkelijk en lekker het kan zijn om vaker een plantaardige maaltijd op tafel te zetten. Het is voor iedereen interessant en toegankelijk, maar met name gericht op -ouders en verzorgers van- de jonge eters aan tafel. Juist voor deze generatie is het belangrijk dat we met z’n allen vaker afwisselen met en proeven van de vegetarische en plantaardige keuken. Enerzijds omdat biologische en plantaardige voeding een minder grote impact hebben op onze planeet ten opzichte van dierlijke producten als vlees en zuivel. We kunnen het ons - vanuit verschillende aspecten - gewoonweg niet langer permitteren om met de complete wereldbevolking dierlijke producten te blijven consumeren in de enorme mate waarop we dat nu doen. Anderzijds omdat het goed is om deze generatie nu al te informeren over de kracht én noodzaak van goede voeding voor een leefbare wereld. Jong geleerd, is oud gedaan.'

Smaakt & Jim Bakkum
Voor deze nieuwe campagne heeft Smaakt opnieuw de samenwerking gezocht met merkambassadeur Jim Bakkum. 'We zien een langdurige match met Jim omdat hij affiniteit heeft met gezonde voeding en bovendien een echte familieman is, wat goed past bij een merk als Smaakt. Het draait bij biologische en plantaardige voeding namelijk niet alleen om de impact van voeding op je lijf en gezondheid, maar ook om duurzaamheid en de wereld die we achter laten voor volgende generaties', aldus Waninge.

Jim Bakkum: 'Los van het feit dat ze geweldige producten hebben, vind ik het mooi waar Smaakt voor staat, de boodschap die ze uitdragen. Smaakt richt zich met het assortiment op een bewuster en duurzamer leven, met een blik op de toekomst, zodat alle generaties na ons ook nog kunnen genieten op deze planeet. Voor mij was deze nieuwe campagne ook een heel leerzaam traject. Ik heb ontdekt dat het plantaardige assortiment enorm lekker kan zijn en dat vegan hotdogs echt niet onder doen voor de variant met vlees. Daarnaast heb ik echt genoten van de opnames voor de kookvideo’s ter ondersteuning van het kidskookboek. Ik voelde me net Rudolph van Veen. Alleen het Brabantse accent miste nog.'

Together We Care #EveryBiteMatters
De nieuwe Smaakt campagne is gericht op ‘samen’: Together We Care #EveryBiteMatters. Het gaat daarbij zowel om het samen koken en eten alsook het samen de handen ineen slaan om beter met onze planeet om te gaan. Onder andere door vaker plantaardig en biologisch te eten. Elke hap telt! Bij Smaakt wordt hier dagelijks een steentje aan bijgedragen door biologische producten toegankelijk te maken, door uitbreiding van het plantaardige assortiment, door kennis over voeding en duurzaamheid te delen via impactprogramma’s zoals het lesprogramma KidsProef voor groep 7 en 8 en door onze producten te verpakken in recyclebaar Biobased folie.
(PvWK, fotografie: Lott’s)


Bakkum in actie voor een tomatenbak

Over Smaakt
'Smaakt is één van de merken van de Smaakspecialist, een Certified B Corporation®. Het assortiment van Smaakt bestaat uit ruim 300 biologische producten en is verkrijgbaar in supermarkten in binnen- en buitenland. De producten zijn vrij van toegevoegde geraffineerde suikers en meer dan 90% is plantaardig. De focus ligt met name op producten voor de voorraadkast zoals ontbijtgranen, melen, peulvruchten, noten en zaden. Daarnaast is er een vegan verslijn met versmaaltijden en vegan vervangers voor kaas een vleeswaren.'

(bron: Over Smaakt)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken