Swinkels helpt met Spijked& mee aan herstel oceaan
- Food-en-retail
- 23 okt 2020 @ 09:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Introductie
- 23 okt 2020 @ 09:34
- Sjaak Hoogkamer
Swinkels Family Brewers introduceert een nieuw Hard Seltzer merk: Spijked&. Opmerkelijk aan dit nieuwe merk is dat Swinkels Family Brewers hiervoor een samenwerking aangaat met The Seaweed Company om een bijdrage te leveren aan het herstel van de oceaan.
De brouwer betreedt hiermee een nieuwe markt naast haar gevarieerde aanbod aan bieren. Spijked& is alcoholisch bruiswater met 4,7% en vijf keer gedistilleerde alcohol. Het bevat 65 Kcal en minder dan 1 gram suiker per 250ml blik. Spijked& is veganistisch en glutenvrij en verkrijgbaar in vier smaken: Lemon, Cherry, Wild Berries en de eerste in zijn soort: Seaweed.
Het ecosysteem van de oceaan herstellen door middel van zeewierteelt
Spijked& heeft een maritieme uitstraling, wat naadloos aansluit bij de samenwerking met The Seaweed Company. Swinkels Family Brewers gaat in zee met deze scale-up om duurzame zeewierteelt onder de aandacht te brengen. Zeewier heeft een belangrijke rol in het herstel van de oceaan en voor elk verkocht blik Spijked& wordt bijgedragen aan een nieuw stuk zeewierboerderij ter grootte van een A4 om zo de zeewierteelt verder te ontwikkelen.
Nederlandse roots
De merknaam Spijked& is gebaseerd op het Engelse woord ‘Spike’, wat alcoholiseren van bruiswater betekent. In de VS staat dit type drank ook wel bekend als een ‘Spiked Seltzer’. De ‘ij’ in Spijked& laat de Nederlandse afkomst van het merk zien.
Gijs Swinkels, CCO bij Swinkels Family Brewers: ‘Spijked& speelt in op de groeiende trend van de moderne consument, die steeds vaker merkkeuzes en beslissingen neemt die passen bij hun levensstijl en overtuigingen. Het Hard Seltzer-assortiment van Spijked& is een ‘better-for-you’ alternatief voor de gezondheids- en milieubewuste consument die op zoek is naar een verfrissend alcoholisch drankje die zowel caloriearm als smaakvol is. Wij geloven dat Spijked& veel potentie heeft. Dit is onlangs al bewezen toen de Wild Berries variant blind geproefd de nummer 2 van de 69 Hard Seltzer-merken is geworden bij het Zweedse Systembolaget. Daarom is het product vanaf de zomer 2021 daar te koop en dat geeft uiteraard veel vertrouwen voor de toekomst van dit nieuwe product binnen ons aanbod.’
Investeren in duurzame initiatieven is enorm belangrijk voor ons familiebedrijf
Swinkels: ‘Investeren in duurzame initiatieven is enorm belangrijk voor ons familiebedrijf. We denken in generaties, niet in jaren. Deze focus heeft ertoe geleid dat we de samenwerking met The Seaweed Company zijn gestart. Dit past perfect in onze duurzaamheids- en circulariteitsstrategie.’
Joost Wouters, SeaEO bij The Seaweed Company: ‘We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Spijked& en de kans om meer zeewierboerderijen te bouwen. Zeewier levert een belangrijke bijdrage aan het herstel van onze oceanen. Het heeft geen land, kunstmest of zoet water nodig om te groeien, neemt veel CO₂ op en het verrijkt de mariene biodiversiteit. Zeewier heeft veel waardevolle toepassingen die bijdragen aan de gezondheid en het welzijn van mensen, dieren en planten, en we kijken er naar uit om samen met Spijked& meer zeewierboerderijen te bouwen en de cultivatie van deze unieke onbenutte natuurlijke hulpbron te versnellen.’
Verkrijgbaarheid Spijked&
De vier Spijked&-smaken zijn vanaf vandaag in Nederland verkrijgbaar. Voor consumenten is het drankje online te koop op spijked.com. Het merk gaat ook de grens over. Vanaf november dit jaar is het verkrijgbaar in het Verenigd Koninkrijk en Denemarken. Begin 2021 ook in Zweden en IJsland.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




