Jumbo geeft startsein voor experiment met slimme winkelwagen
- Food-en-retail
- 12 mrt 2021 @ 07:04
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenInnovatieMarketing
- 12 mrt 2021 @ 07:04
- Peter van Woensel Kooy
Maakt een slimme winkelwagen het boodschappen doen voor de klant leuker en gemakkelijker? Deze vraag staat centraal tijdens een bijzonder experiment waarvoor Jumbo het startsein heeft gegeven.
In de Jumbo Foodmarkt in Veghel wordt deze maand een slimme winkelwagen met camera’s, aanraakscherm en kunstmatige intelligentie fysiek getest. Tijdens deze pilot wordt bekeken of deze technologische innovatie toegevoegde waarde heeft voor klanten en hoe de slimme winkelwagen in de toekomst het beste kan worden ingezet.
Boodschappen doen wordt met de slimme winkelwagen een heel nieuwe ervaring. Als klanten de producten in het wagentje leggen, worden deze automatisch gescand. Een ingebouwde camera registreert namelijk alle producten die in de kar worden gelegd en het wagentje heeft een scherm waarop het boodschappenlijstje zichtbaar is. Via dit aanraakscherm ziet de klant in één oogopslag het bedrag en welke producten in de aanbieding zijn. Het is in de toekomst zelfs mogelijk dat zij hun boodschappen met behulp van het scherm op de slimme winkelwagen kunnen afrekenen.
Het verschil tussen wortel en banaan
Tijdens deze experimentele pilotfase wordt de slimme winkelwagen fysiek getest om te kijken waar kansen en beperkingen liggen. Het systeem is eerst in een gesimuleerde omgeving getraind om producten te herkennen, waardoor het bijvoorbeeld verschillende groenten en fruit van elkaar kan onderscheiden. De volgende stap is het testen op de winkelvloer door collega’s en klanten. Deze nieuwe pilotfase is bedoeld om vast te stellen of dit de klantreis ook echt eenvoudiger, sneller en prettiger maakt. De geleerde lessen bepalen vervolgens of deze innovatie op termijn ook echt wordt toegepast in de winkels.
Klanten verrassen en inspireren
'We kijken voortdurend hoe we de allerlaatste innovaties en technologieën kunnen toepassen om onze dienstverlening aan klanten te verbeteren en hen te blijven verrassen en inspireren', zegt Tim Hehenkamp, directeur Technology & Data van Jumbo. 'Deze pilot is een mooi voorbeeld van onze visie op de supermarkt van de toekomst en hoe we onze klanten in de komende jaren nóg beter kunnen bedienen.'
(PvWK)
Iedere dag de leukste boodschap, al 100 jaar
'2021 staat in het teken van het 100-jarig bestaan van het familiebedrijf de Jumbo Groep. Een belangrijke mijlpaal die wordt gevierd samen met klanten, ondernemers, partners, leveranciers en alle 100.000 medewerkers. Jumbo kijkt vol vertrouwen naar de toekomst en blijft elke dag op zoek naar nieuwe kansen en mogelijkheden om in te investeren en van klanten fans te maken. Dat is de passie die in het hele bedrijf wordt doorgegeven.'
(bron: Jumbo)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- boodschappen
- slimme winkelwagen
- gemakkelijker
- Tim Hehenkamp
- bijzonder
- startsein
- familie
- Jumbo
- centraal
- Jumbo
- klant leuker
- experiment
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
- Kruidvat rolt DOOH-netwerk uit in 775 winkels
- Picnic start campagne met goedkoper Duits assortiment
- Bloomon en Fastned verrassen met bloemenkiosk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 225] Reinout Koot -... 23-05-2025
- 100-jarig Remia maakt trip down... 22-05-2025
- Vivera lanceert nieuwe Signature... 21-05-2025
- Picnic start campagne met goedkoper... 20-05-2025
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen20-05-2025
- [onderzoek] Hiiper: Discount wint... 20-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management