Holland and Barrett komt als eerste met online officiële corona-zelftesten

Holland and Barrett komt als eerste met online officiële corona-zelftesten
  • Food-en-retail
  • 19 apr 2021 @ 11:10
  • 10226 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • IntroductieNieuwkomersMarketing

Holland & Barrett verkoopt als eerste retailer in Nederland online officiële corona-zelftesten. Het gaat om de ABF Sars-CoV-2 Antigen Test.

Deze is afkomstig van één van de vier leveranciers die vanuit de Rijksoverheid een ontheffing heeft gekregen om een antigeen-sneltest als zelftest op de Nederlandse markt te mogen brengen.

Hierbij gaat het om een complete verpakking inclusief Nederlandstalige bijsluiter met duidelijke instructies hoe de test eenvoudig gebruikt kan worden. In de loop van volgende week zullen de coronazelftesten ook in de fysieke winkels van Holland & Barrett verkrijgbaar zijn.

De Acon Biotech Flowflex Sars-CoV-2 Antigen Test mag sinds enkele weken 100% legaal, per stuk verkocht worden. Deze test heeft volgens H&B een nauwkeurigheidspercentage van 98,8%. De prijs van de test is €8,99 per stuk. Ook Hema en Kruidvat verkopen intussen sneltesten in de winkels. De introductie kan helpen bij het veilig en dringend gewenste heropenen van Nederland van 'gatheringplaces' als horeca, musea, terrassen, events, festivals en vakantiebestemmingen.
(PvWK)

Over Holland & Barrett
'Holland & Barrett Nederland - tot 1 mei 2015 De Tuinen B.V. - is een landelijke keten van 202 gezondheidswinkels, met een unieke winkelformule die aansluit op de huidige maatschappelijke ontwikkeling. Daarin is kwaliteit van leven op een natuurlijke en evenwichtige manier steeds belangrijker. Het assortiment bestaat uit voedingssupplementen, gezonde voeding, sportvoeding, glutenvrije producten, verschillende soorten theeën, kruidensoorten en een scala aan verzorgings- en relax producten. De verzorgingsproducten van Holland & Barrett zijn vrij van SLS (Sodium Lauryl Sulfaat), parabenen, microplastics en niet getest op dieren.'

(bron: H&B)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken