Stadshaven Brouwerij geopend in Rotterdam

Stadshaven Brouwerij geopend in Rotterdam
  • Food-en-retail
  • 2 jul 2021 @ 06:48
  • 9363 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • FoodInnovatie
  • 2 jul 2021 @ 06:48
  • 9363 x gelezen
  • Ryan Baij

Vanaf 1 juli kunnen Rotterdammers terecht in de geopende Stadshaven Brouwerij. Tijdens de opening werden zes nieuwe Rotterdamse craftbieren gepresenteerd.

Het design van het horecagedeelte, de Stadshaven Brouwerij Gastropub, is geïnspireerd op de Fearless bieren. Hier kunnen gasten de bieren proeven en een bijpassend gerecht bestellen. Op de menukaart staan eerlijke en duurzame (streek)producten waarbij de keukenbrigade gebruik maakt van drie verschillende bereidingstechnieken: de steenoven, smoker en BBQ. In de Gastropub worden de in-house gebrouwen zes craftbieren, bier- en (fruit)foodcombinaties en biercocktails geserveerd en kan men de bieren tappen aan de self-service taptafels. Daarnaast worden er ook rondleidingen en bierproeverijen verzorgd.

Harm van Deuren, initiatiefnemer en directeur van de Stadshaven Brouwerij, is blij trots op zijn complete concept. ‘We hebben er de afgelopen tijd hard aan gewerkt om tot dit resultaat te komen. De gasten kunnen het brouwproces zelf ondervinden tijdens de brouwerij tour en vervolgens de bieren drinken én zelf tappe. Het bier in onze brouwerij komt rechtstreeks uit de ketels en is daardoor vers. We hebben met de Stadshaven Brouwerij voor Nederland een unieke setting rondom bier gecreëerd en vandaag is mijn droom dan ook werkelijkheid geworden’.

Zes nieuwe bieren
De afgelopen maanden heeft het brouwteam drie Fearless Fruit bieren ontwikkeld: de Kraken Blond met kiwibes en bloedsinaasappel, de Great White met grapefruit en sinaasappel en de Piranha Tripel met kumquat en mango. Het design van de bieren kenmerkt zich door de avonturen die zich onder water afspelen en die men zal proeven door middel van de exotische fruitcombinaties. Daarnaast zijn er drie klassieke Fearless Crew bieren gebrouwen: de Pilsner, de India Pale Ale en de Tripel.

Het design van de bieren kenmerkt zich door de avonturen die zich onder water afspelen

Drurzaamheid
Er wordt gebruik gemaakt van de meest moderne technieken om zo circulair mogelijk te werk te gaan en zo min mogelijk water en energie te verspillen. Er liggen 1.700 zonnepanelen op het dak. De Stadshaven Brouwerij werkt ook samen met Rainmaker, een bedrijf op het gebied van water maken, die het afvalwater gaat opvangen en zuiveren, zodat het opnieuw als brouwwater kan worden gebruikt. Ook het restafval van het brouwproces, bostel, komt goed terecht. Dit wordt geschonken aan de koeien van Floating Farm, ’s werelds eerste drijvende zuivelboerderij op nog geen 200 meter bij de brouwerij vandaan. Doordat de koeien het bierbostel eten, produceren ze 2,5 liter meer melk per dag. De brouwerij gebruikt het melk vervolgens weer in het horecagedeelte om bijvoorbeeld cappuccino’s mee te maken.

De Stadshaven Brouwerij is een craftbierbrouwerij, waarvan er slechts een paar in Nederland zijn. Met brouwketels van 4.000 liter en opslagtanks tot 12.000 liter, kan maar liefst 2 miljoen liter bier per jaar worden gebrouwen. Hiermee nestelt de Stadshaven Brouwerij zich qua capaciteit direct in de top 3 van grootste craftbierbrouwerijen van Nederland. De bieren zijn geïnspireerd op de locatie waar de Stadshaven Brouwerij zich bevindt, in een 100 jaar oude fruitloods, en de historie van Rotterdam Fruit Port, ooit Europa’s grootste fruithaven.

Foto Patrick van Katwijk: De Stadshaven Brouwerij tijdens de opening. V.l.n.r. brouwers Tobias Lückhof en Stijn Beurskens, directeur Harm van Deuren en sales- en marketingdirecteur Alexander Bruring.

Ryan Baij

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken