Vegan Junk Food Bar opent veganistisch en futuristisch 2D-concept
- Food-en-retail
- 16 sep 2021 @ 08:46
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 16 sep 2021 @ 08:46
- Peter van Woensel Kooy
'De nieuwste Instagramwaardige hotspot', wordt het ook wel genoemd: de net geopende, gloednieuwe VJFB 2D™. Dit is een dochter van de onder vegans zeer populaire Vegan Junk Food Bar, maar dan twee dimensionaal.
De naam ontleent de nieuwe foodformule aan kunstzinnige tweedimensionale zwart-wittekeningen die het interieur van het hele restaurant bepalen.
Klanten krijgen zo het gevoel alsof ze in een echt stripboek zitten en tegelijkertijd genieten van de kleurrijke VJFBurgers. 'Als u op zoek bent naar een fotowaardig restaurant, dan moet u dit zeker eens bekijken. Elke muur en hoek van het 2D-restaurant geeft je een Instagramable, futuristische en optische illusie. Het kunstwerk is zo mooi gemaakt dat het even kan duren voordat je ontdekt welke elementen echt zijn en welke niet. Dit is echt een ervaring die je meeneemt van de realiteit naar de wereld van kunst en fantasie', reageert, Mireille Sanches, Marketing Director.
VJFB 2D™ heeft voor de realisatie gekozen voor de nieuwste printtechnieken, vertelt ze, en is daarom een samenwerking aangegaan met Canon. 'Het restaurant is elke dag geopend van 12.00 tot 22.00 uur en neemt geen reserveringen aan.'
Reden van oprichting VJFB
Vanuit de groeiende drang om een plek te creëren waar veganisten en niet-veganisten samen kunnen genieten van Vegan Junk Food, opende VJFB™ in 2017 haar eerste restaurant in de monumentale westkant van Amsterdam. Kort daarna volgden nog vier vestigingen in Nederland. In het najaar van 2020 ging de intern '#vjfbtakeover' genoemde missie van Vegan Junkfood Bar internationaal toen de keten zijn eerste locatie in Barcelona, Spanje opende. 'De winkel hier is gelegen aan de Carrer de Manresa nr. 4 in de prachtige wijk El Born in het zonnige Barcelona, een van de leukste wijken van de stad. Er zijn meer internationale VJFB™-winkels op komst zijn', aldus Sanches, 'In korte tijd viel het innovatieve concept internationaal op, zowel online als offline. In 2018 werd VJFB™ de trotse winnaar van twee awards bij de Dutch Vegan Awards. VJFB™ is ook meer dan een restaurant. Het is een complete ervaring.'
Onderscheidend voor de klant
VJFB serveert volgens de marketeer innovatieve veganistische junkfoodgerechten zonder concessies te doen aan kwaliteit, smaak en textuur. 'Denk aan kleurrijke karakteristieke flitsende VJFBurgers, Freak Fries en Zeafood tot buitengewone cocktails om van te watertanden. Innovatie zit in het DNA van VJFB™! De onderscheidende interieurs zijn een edgy mix van kleurrijke straatkunst met een vleugje chic. Vintage R&B en hiphopnummers rocken je in een unieke stedelijke grootstedelijke ontspannen VJFB™-sfeer waardoor je terug wilt komen voor meer.' Meer info en winkeladressen staan hier.
(PvWK)
Kijkje in het nieuwe interieur volgens het 2D-concept
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




