Foodyard lanceert online community voor horecaprofessionals

Foodyard lanceert online community voor horecaprofessionals
  • Food-en-retail
  • 8 okt 2021 @ 08:17
  • 17790 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Foodyard lanceert een nieuwe functionaliteit: de 'Foodyard Community', speciaal bedoeld voor horecaprofessionals. Foodyard is een initiatief van Bidfood, een online marktplaats voor de b2b-foodwereld.

Het doel is om deze doelgroep nog meer te verbinden met kennis, inspiratie, experts én elkaar. 'Bij de nieuwe generatie horecaondernemers neemt de behoefte naar verbinding steeds meer toe', aldus Vivian Bruinsma, Community Manager van Foodyard. 'Zij kiezen voor een transparante werkwijze en willen kennis, inspiratie en informatie delen met vakgenoten. Zij geloven - net als wij - heel sterk in de kracht van samenwerken en het idee dat je nooit bent uitgeleerd.'

Online community’s zijn hot en happening. Of het nu gaat om een sport, hobby of beroep: community’s zijn een krachtig middel om mensen met dezelfde interesses met elkaar te verbinden. De gloednieuwe online community is te gebruiken via de website van Foodyard, het inspiratieplatform van Bidfood. 'Met de community bieden we een platform om van en met elkaar te leren. We geven hiermee horecaprofessionals de gelegenheid om online op een eenvoudige manier kennis, inspiratie en informatie te laten delen met vakgenoten en experts', vertelt Bruinsma. 'Op deze manier willen we ze stimuleren, motiveren en inspireren om succesvoller te worden in hun vak en zichzelf steeds opnieuw uit te vinden.'

Van ambitieuze horecaondernemer tot leerling kok
In de community kunnen horecaprofessionals - na het aanmaken van een profiel - nieuwe topics starten, reageren op bestaande topics en video’s en afbeeldingen delen met vakgenoten. Daarnaast is het mogelijk om door middel van thema’s naar specifieke informatie rondom een bepaald onderwerp te zoeken én om via de chatfunctie een privégesprek aan te gaan met de overige leden van de Foodyard Community. Vivian: 'De community is er voor iedere horecaprofessional: van leerling kok tot gerenommeerde ondernemer en van horecatrendwatcher tot sommelier. Zij kunnen hier in contact met elkaar komen en hun persoonlijke uitdagingen delen, onderling kennis en ervaringen uitwisselen.'

Inspireren, leren en ontmoeten
Foodyard is door Bidfood in het leven geroepen als (online) platform waar ondernemers, chefs en maîtres op zoek gaan naar nieuwe inzichten en trends in hun vakgebied. 'We grijpen telkens nieuwe digitale middelen aan om precies daar te zijn waar onze doelgroep ons nodig heeft. Er was nog geen interactief platform voor horecaprofessionals met dat echte social gevoel', licht Bruinsma toe. 'Of je nou de voorkeur geeft aan een gedetailleerd artikel, een mooie videoserie of persoonlijk contact met gelijkgestemden.'
Bekijk de introductievideo in het venster hieronder.
(PvWK)

De Foodyard Community is te vinden via foodyard.nl/community.



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken