Lay's verbinder in Nederlandse debat over friet of patat

Lay's verbinder in Nederlandse debat over friet of patat
  • Food-en-retail
  • 8 jun 2022 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenFood

Ajax of Feyenoord, wel of geen Elfstedentocht, friet of patat... Nederlanders vliegen elkaar nog net niet in de haren wanneer een van deze eeuwige discussies ter sprake komt. Maar wat verdeelt, kan ook verenigen, dacht Lay’s

ln samenwerking met sausspecialisten Wijko en Remia lanceert Lay’s nu de Iconic Local Flavours met de twee nieuwe chipssmaken Lay’s Patatje Mayo en Lay’s Frietje Satésaus. Hiermee kaart het chipsmerk het eeuwigdurende friet versus patat-debat aan, al wil Lay’s de strijdbijl nu voorgoed begraven. Lay’s daagt Nederland namelijk uit om een verenigende naam te verzinnen die alle inwoners vertegenwoordigt. Komt er dan nu echt een einde aan deze smakelijke discussie?

Gekraakt voor alle Nederlandse smaken
Nederlanders zijn een trots volk, daar kunnen we niet omheen. Er is zoveel dat hen samenbrengt, maar toch is er iets dat hen al jarenlang verdeelt. Want is het nu patatje of frietje? Het leidde altijd al tot verdeeldheid tussen verschillende regio’s. Lay’s mengt zich in het debat en lanceert samen met sausexperts Wijko en Remia twee nieuwe chipssmaken: Lay’s Frietje Satésaus en Patatje Mayo die momenteel nog elk een eigen naam dragen. Maar daar wil Lay’s vanaf het najaar graag verandering in brengen. Tegen dan wil het chipsmerk een nieuwe verenigende naam lanceren die op beide chipszakken zal staan en zo een einde maakt aan dit klassieke debat.

Lokale favorieten dankzij bekende Nederlandse smaakmakers
Satésaus-expert Wijko en mayo-specialist Remia staan bij bijna iedere Nederlander in het keukenkastje. Mayonaise en satésaus zijn dan ook de favoriete sauzen bij een heerlijk patatje of frietje. Lay’s brengt deze smaken der smaken van de Nederlandse snackkeuken in een even lekker chipje, perfect om te delen met vrienden en familie.

Momentjes van geluk met lokale smaken en tradities
Wereldwijd wordt van Lay’s chips gesmuld, maar om ervoor te zorgen dat echt iedereen de smaak te pakken krijgt, wil het chipsmerk zich ook focussen op de lokale, nationale markten met regio-specifieke smaken. Een Lay’s-smaak voor de lokale smaak, geïnspireerd op de lokale gewoontes. Zo zorgt het merk ervoor dat iedere consument – van fervente chipseter tot sporadische genieter en van basic lover tot speciaalproever – kan genieten van de chips van Lay’s® en de kleine geluksmomenten die ontstaan wanneer je ze kan delen met vrienden en familie. En wat deze chips nog lokaler maakt? Ze zijn gemaakt met aardappelen van bij jou in de buurt en worden geproduceerd in de Lay’s®-fabriek in Broek op Langedijk in Noord-Holland. Wil je hier meer over ontdekken? Scan dan de QR-code op de achterkant van de verpakking en ontmoet de aardappeltelers achter de chips!

De strijd barst los
Patat en friet kruisen dit jaar voor de allerlaatste keer de degens, want Lay’s gaat voor saamhorigheid in Nederland! Vanaf april liggen de twee nieuwe Lay's Iconic Local Flavours Lay’s Patatje Mayo en Frietje Satésaus in de schappen en mag er gedebatteerd worden. Maar, laten we het voor nu en altijd eens worden en stem! Ook al noemen sommigen het frietje en anderen patatje, iedereen is het erover eens dat het overheerlijke traditionele smaken zijn die in harmonie met elkaar gegeten moeten worden.

Jouw inzending op de verpakking
Daarom zet Lay’s in juni 2022 een actiepagina online waarop iedereen een nieuwe naam kan inzenden die friet en patat verenigt. Wie een leuke, innovatieve en catchy naam verzint kan €250 winnen. Winnaars worden gecommuniceerd via de Lay’s-website, aldus het chipsmerk. Lay’s Patatje Mayo en Lay's Frietje Satésaus gaan €1,65 kosten.
(PvWK)

Over PepsiCo
'PepsiCo’s producten worden meer dan een miljard keer genuttigd per dag door consumenten in meer dan 200 landen en regio’s over heel de wereld. PepsiCo had in 2020 een netto-omzet van meer dan 70 miljard dollar, gedreven door een portfolio dat uit zowel voeding- als drankmerken dat onder meer Lay’s, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker, Tropicana en SodaStream omvat. Het productportfolio van PepsiCo biedt een breed scala aan smakelijke voedingsmiddelen en dranken, waaronder 23 merken die elk een geschatte retail jaaromzet hebben van meer dan 1 miljard dollar. Onze visie is om PepsiCo te positioneren als wereldleider in voedingsmiddelen en dranken door ‘Winning with Purpose’. Deze visie weerspiegelt dan ook onze ambitie om te winnen op een duurzame manier en om in alle aspecten van het bedrijf een zeker ‘doel’ te verankeren. Bezoek www.pepsico.be voor meer informatie.'

(bron: Pepsico)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken