Pilsbrouwerij Brand in Wijlre gaat dicht
- Food-en-retail
- 27 sep 2022 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieFood
- 27 sep 2022 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
De Brand brouwerij gaat dicht en wordt een microbrouwerij in 2024, meldt moeder Heineken. Mainbrand Brand wordt straks bij de productielocaties in Den Bosch en Zoeterwoude gebrouwen.
'Een iconisch biertje verdwijnt uit Limburg', stelt lokaal nieuwsmedium De Limburger. De brouwerij in het kerkdorp Wijlre wordt omgevormd tot een microbrouwerij voor ambachtelijke en speciaalbieren zoals Brand Up en Brand Imperator. Dat maakte de brouwer, die onderdeel is van Heineken, bekend. 'Voor 48 medewerkers die bij Brand in Wijlre werken is straks geen plaats meer. Zij zullen straks elders binnen de organisatie aan het werk moeten gaan. Maarten Koudenburg, eindverantwoordelijke voor de Brand Brouwerij spreekt van een noodzakelijke stap, om enerzijds met de pils van Brand te kunnen blijven groeien en anderzijds ook bij speciaalbieren aan de toenemende vraag te kunnen blijven voldoen. De microbrouwerij in Wijlre wordt straks 100 procent CO2-neutraal. Ook het proeflokaal bij de Brand-brouwerij blijft bestaan', aldus Transportonline.nl.
'Brand bier, tijden veranderen…', mijmert stadsnieuws Sittard Geleen, verwijzend naar onderstaand spotje uit 2009 en het sluitingsnieuws uit Wijlre.
(PvWK, beeld: Indie Amsterdam i.o. Brand)
De reactie van Limburgs kasteelheer en hospitality-tycoon Camille Oostwegel, die doelt op deze film.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- CO2 neutraal
- Brand Imperator
- microbrouwerij
- speciaalbier
- Heineken
- Zoeterwoude
- pils
- ambachtelijk
- Brand Up
- proeflokaal
- hop
- Limburg
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- [onderzoek] Kerst 2025: wat verschijnt er volgens...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




