Linda lanceert bier in samenwerking met Grolsch
- Food-en-retail
- 21 apr 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MediastrategieFood
- 21 apr 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Om te vieren dat mediamerk Linda dit jaar 20 jaar bestaat brengt het merk haar eigen bier uit, speciaal door Grolsch voor Linda gebrouwen. Bij de samenstelling van het bier werd, naast de meesterbrouwer van Grolsch, natuurlijk ook de eigen redactie en lezer betrokken.
Zo ontstond Brut Blond, een fris en fruitig lichtblond bier. Proosten doe je samen, dus is het Linda Bier, verkrijgbaar in een giftpack, bestaande uit twee beugelflessen met twee glazen. Vanaf vandaag te bestellen via de webshop van Grolsch. Vanaf 1 mei 2023 is de set te koop voor € 9,99 (adviesprijs) bij de grote supermarkten.
Aroma’s van kiwi en druiven
Onder leiding van Marc Janssen, de meesterbrouwer van Grolsch, werden precies die ingrediënten geselecteerd die het Linda Bier fris en fruitig maken. Naast de Linda-redactie werden er ook lezers uitgenodigd om de proefbrouwsels te proeven, waarna Marc Janssen op basis hiervan de finale smaak ontwikkelde. Met de toevoeging van de hopsoort Nelson Sauvin komen aroma’s van kiwi en druiven naar boven. Door het bier volledig te laten vergisten, krijgt het bier een mooie, droge smaak. Strak maar met een lichte afdronk.
Linda lezer geeft voorkeur aan speciaal bier
Uit een enquête* onder Linda-lezers over bier, bleek dat ruim twee derde (67,5%) van de ondervraagden (weleens) bier drinkt, omdat ze dit lekker, dorstlessend, fris en/of gezellig vinden. Van deze groep drinkt 89% het liefste speciaalbier. Tot slot werd de respondenten gevraagd met welke Bekende Nederlander zij het liefste een biertje zouden willen drinken. Met stip op één is dat: Koningin Maxima, gevolgd door Eva Jinek op de tweede plaats.
Linda Bier
Het Linda Bier, gebrouwen door Grolsch, is vanaf nu in een giftpack met twee beugelflessen en twee glazen online te bestellen via de webshop van Grolsch. Vanaf 1 mei is de set als gezegd voor € 9,99 (adviesprijs) te koop in een aantal supermarkten van Albert Heijn, Coop, Jumbo, Plus en bij slijterij Mitra. Het bier is tijdelijk verkrijgbaar in een gelimiteerde oplage
Verbinden
Een samenwerking tussen Linda en Grolsch, niet voor de hand liggend maar daarom extra leuk. De merken hebben een aantal verbindende waarden: oer-Hollands, echt, oprecht en eigenzinnig. Grolsch brouwt omdat ze van mensen houden, mensen die zich verbonden willen voelen, om samen te genieten. Linda wil mooie dingen maken die impact hebben voor leuke mensen. Grolsch zoekt altijd naar manieren om een brede doelgroep – waaronder vrouwen – te bereiken, Linda zocht iets feestelijks om het 20-jarig bestaan mee te vieren. Dat verbond de twee merken, het resultaat is een eigen -door Grolsch- gebrouwen Linda Bier.
(PvWK)
* Enquête werd gehouden via Linda.nl onder 1.740 deelnemers in de periode van 25 oktober t/m 3 november 2022.
Over medium Linda
'Linda bestaat uit Linda.nl, de social kanalen (gezamenlijk goed voor een totaal van 1.610.213 volgers/likes) en de printtitels Linda magazine, LInda meiden en de special Linda loves. Linda maakt onderdeel uit van Talpa Network.'
(bron: Talpa)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




