Bristol lanceert vegan sneakers in samenwerking met ACBC
- Food-en-retail
- 12 mei 2023 @ 07:15
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailMarketingMaatschappij
- 12 mei 2023 @ 07:15
- Nanny Kuilboer
Bristol heeft samen met het Italiaanse sneakermerk ACBC (Anything Can Be Changed) vegan sneakers gelanceerd. Elise Vanaudenhove, CEO Bristol: ‘Verduurzaming is de allerbelangrijkste uitdaging waar we als modesector op moeten focussen.’
De sneakers worden gemaakt van materalen als maïszetmeel, gerecyclede petflessen, kurk, gerecycled PU-schuim, gerecycled thermoplastisch rubber en juten. Elise Vanaudenhove, CEO Bristol: ‘Verduurzaming is de allerbelangrijkste uitdaging waar we als modesector op moeten focussen. Duurzaamheid kunnen en moeten we op verschillende fronten aanpakken. Denk aan innoveren op het vlak van materialen en betere productieprocessen van onze schoenen. Daarom heeft investeren in deze samenwerking met ACBC absoluut onze prioriteit. Sneakers gemaakt van maïs, dat is toch écht cool?’
De unisex sneakers (tot en met maat 46) kosten € 89,99 en zijn te koop via de webshop en in 45 Bristol-filialen in België en Nederland.
Anything Can Be Changed
Het Italiaanse label ACBC, opgericht door Gio Giacobbe en Edoardo Iannuzzi, gaat vaker samenwerkingen aan, zoals bijvoorbeeld met Alexander Smith, Diadora, Ganni, Save The Duck, Pinko, MSMG en Missoni.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




