Sal Meyer terug in Amstelveen
- Food-en-retail
- 7 jun 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 7 jun 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Vier jaar na de sluiting van de koosjere broodjeszaak Sal Meyer, komen zijn landelijk bekende broodjes weer terug. Over anderhalve week worden de broodjes weer verkocht in het nieuwe koosjere foodcourt van horeca-ondernemer Rafi Angat.
Angat neemt de merknaam en zaak van Maurits Blog (foto boven) die Meyer nationaal bekend maakte als franchise over.
'Toen wij dichtgingen waren de mensen op z'n zachtst gezegd niet blij. Er waren mensen die elke dag kwamen, soms alleen voor een glas thee', vertelt Blog aan stadszender AT5. Blog is de schoonzoon van Sal Meyer die in 1957 zijn broodjeszaak opende aan de Jodenbreestraat. In 2019 moest de zaak sluiten vanwege een gebrek aan klandizie en het vinden van toezichthouders, die nodig zijn om koosjer eten te verkopen, aldus de omroep.
Ontmoetingsplaats
'De broodjeszaak krijgt nu een plek in een nieuwe koosjere foodcourt in Amstelveen. Daarom is Blog ingevlogen om zijn kennis de komende paar weken over te dragen aan een nieuwe generatie chefs.'
'Het nog even wennen om weer zo lang op mijn benen te staan. Maar ik vind het alleen maar mooi dat het gedachtegoed van mijn schoonvader wordt doorgezet', reageert Blog.
Sal Meyer beleefde al eerder een korte herstart, nu blijft de formule hopelijk langer overeind. Zeker nu de eerdere gastheer zelf zijn recepten helpt bereiden en helpt door te geven. 'Het vlees is al gepekeld en wacht in keurige stapels in de koelkast, naast de ossenworst en de runderlever', zegt AT5. Behalve door heerlijke broodjes was Sal Meyer ook geliefd als ontmoetingsplek. Dat wordt het volgens de initiatoren nu weer.
(PvWK, bron: AT5)
Maurits Blog aan de slag voor de volgende Sal Meyer
(screenshot AT5)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Sal Meyer
- pekelvlees
- Amstelveen
- runderlever
- Maurits Blog
- merk
- koosjer
- horeca-ondernemer
- broodje
- Rafi Angat
- foodcourt
- ossenworst
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




