Heiko Schipper benoemd als Unilevers global president Nutrition Business Group

- Food-en-retail
- 4 mrt 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingPersonalia
- 4 mrt 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Unilever heeft vandaag de benoeming van Heiko Schipper tot president, Nutrition Business Group aangekondigd. Hij bekleedde eerder verkoop- en marketingfuncties bij o.a. Nestlé en Bayer.
Deze zware merkenbouw-functie kwam vrij na het vertrek van Hanneke Faber naar Logitech, zoals we al lazen op MarketingTribune.
Schipper (foto) werkt momenteel als 'president' bij Bayer Consumer Health, heeft volgens Unilever uitgebreide ervaring en een succesvolle trackrecord in de wereldwijde voedingsmiddelen- en voedingsindustrie opgebouwd.
Hij begon zijn carrière bij Nestlé, waar hij meer dan 20 jaar in verkoop- en marketingfuncties in Azië werkte, voordat hij in 2014 CEO werd van de wereldwijde Nutrition-divisie van Nestlé. Hij startte in 2018 bij Bayer en heeft sindsdien aardig wat verbeteringen doorgevoerd om toonaangevende groei voor de Consumer Health-divisie van Bayer te realiseren, schrijft Unilever terugblikkend. Unilever CEO Hein Schumacher vertelt MarketingTribune: 'Heiko is een wereldwijde zakelijke leider met diepgaande expertise en ervaring in de voedingsmiddelen- en voedingsindustrie en een lange staat van dienst in het leveren van blijvende hoge prestaties. Hij is een zeer impactvolle, waarden-gedreven leider en ik kijk ernaar uit om met hem samen te werken terwijl we onze focus blijven leggen op het versnellen van de groei van Unilevers Nutrition Business, inclusief onze toonaangevende Power Brands Knorr en Hellmann's wereldwijd.
Heiko zal op 1 mei 2024 toetreden tot Unilever en zijn Leadership Executive comitee.
(PvWK)
Over Unilever
'Unilever is een van 's werelds toonaangevende leveranciers van Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Nutrition en Ice Cream-producten, met verkopen in meer dan 190 landen en producten die dagelijks door 3,4 miljard mensen worden gebruikt. We hebben 127.000 werknemers en genereerden een omzet van €59,6 miljard in 2023. Voor meer informatie over Unilever en onze merken, bezoek www.unilever.com.'
(bron: Unilever)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Nestlé
- marketingfuncties
- president
- Nutrition Business Group
- Hanneke Faber
- Bayer
- Heiko Schipper
- sales
- job
- Londen
- merkenbouwer
- Unilever
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management