Rob Muntz (LiL.nl): 'Webshops moeten schrijvers en uitgeverijen redden'
- Media
- 30 jan 2014 @ 11:11
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintMultichannelE-commerce
- 30 jan 2014 @ 11:11
- Redactie Media
Bol.com en andere online boekverkopers moeten gezamenlijk de schrijvers en de uitgeverijen redden, vindt directeur Rob Muntz van online boekwinkel LiL.nl. Dit door een gedeelte van de winst terug te geven aan schrijvers en uitgevers.
Nu ook nog eens minimaal 15% van de boekenomzet uit de winkelstraat zal verdwijnen, door o.a. de sluiting van Polare en ECI, biedt LiL.nl schrijvers en uitgevers de reddende hand met het door Muntz in het leven geroepen Fair Paid systeem.
Online boekwinkels als LiL.nl verdienen relatief meer dan reguliere boekwinkels aan de verkoop van een boek. De webwinkels geven hier niets voor terug. Dit kan en moet anders via Fair Paid. De macht van o.a. LiL.nl en Bol.com wordt nog groter door het verdwijnen van de fysieke winkels, de marges van de overgebleven winkels staan nog meer onder druk en schrijvers kunnen geen uitgever meer vinden.
Het komende jaar wil LiL.nl tot 10% van de winst van de boekenomzet teruggeven aan de schrijvers en uitgevers die zich bij LiL.nl hebben aangemeld, zo is het idee. Schrijvers krijgen dan in ieder geval voldoende betaald en uitgevers kunnen blijven uitgeven. Muntz roept op andere online aanbieders dit ook te doen, om zo de noodlijdende branche te redden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes