Rob Muntz (LiL.nl): 'Webshops moeten schrijvers en uitgeverijen redden'
- Media
- 30 jan 2014 @ 11:11
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintMultichannelE-commerce
- 30 jan 2014 @ 11:11
- Redactie Media
Bol.com en andere online boekverkopers moeten gezamenlijk de schrijvers en de uitgeverijen redden, vindt directeur Rob Muntz van online boekwinkel LiL.nl. Dit door een gedeelte van de winst terug te geven aan schrijvers en uitgevers.
Nu ook nog eens minimaal 15% van de boekenomzet uit de winkelstraat zal verdwijnen, door o.a. de sluiting van Polare en ECI, biedt LiL.nl schrijvers en uitgevers de reddende hand met het door Muntz in het leven geroepen Fair Paid systeem.
Online boekwinkels als LiL.nl verdienen relatief meer dan reguliere boekwinkels aan de verkoop van een boek. De webwinkels geven hier niets voor terug. Dit kan en moet anders via Fair Paid. De macht van o.a. LiL.nl en Bol.com wordt nog groter door het verdwijnen van de fysieke winkels, de marges van de overgebleven winkels staan nog meer onder druk en schrijvers kunnen geen uitgever meer vinden.
Het komende jaar wil LiL.nl tot 10% van de winst van de boekenomzet teruggeven aan de schrijvers en uitgevers die zich bij LiL.nl hebben aangemeld, zo is het idee. Schrijvers krijgen dan in ieder geval voldoende betaald en uitgevers kunnen blijven uitgeven. Muntz roept op andere online aanbieders dit ook te doen, om zo de noodlijdende branche te redden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers