Media Lions: hoofdprijzen HBO, Starcom en Sweetie
- Media
- 18 jun 2014 @ 11:46
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - BekroningenCampagnesCannesMediabureau
- 18 jun 2014 @ 11:46
- Jeroen Mirck
De tweede prijzenavond zit er weer op in Cannes. Bij de Mobile, Media en Outdoor Lions ging de Grand Prix naar bureaus uit respectievelijk Brazilië, Peru en Australië. Starcom MediaVest werd Media Network of the Year, HBO-topman Richard Plepler werd mediapersoon van het jaar. Ook waren er weer Nederlandse winnaars: een gouden Media Lion voor Sweetie van Lemz, zilver en brons (Outdoor en Media) voor de Heineken-campagne ‘The Legendary Posters’ van Wieden+Kennedy en Starcom.
Bij de Mobile Lions was het voor Nederland armoe troef: geen nominaties, dus ook geen winnaars. Bij de Outdoor Lions haalden ons land slechts twee keer de shortlist (Wieden+Kennedy voor Nike en – samen met Starcom – Heineken), maar dat leverde wel zilver op: voor de geïntegreerde Heineken-campagne The Legendary Posters.
Beter was de Nederlandse score bij de Media Lions. Van de zes nominaties werden er drie verzilverd. Eentje verguld zelfs, want Lemz haalde dinsdag zijn zesde gouden leeuw op voor de Sweetie-campagne van Terre des Hommes. Een blonzen leeuw stond klaar voor de Kitkat-campagne ‘Have A Seat’ van JWT en wederom voor de Heineken-campagne ‘The Legendary Posters’ van W+K en Starcom. Drie andere nominaties van Heineken (twee keer W+K, een keer DDB & Tribal) werden niet bekroond.
Peru won zijn allereerste Grand Prix in de categorie Media. De winnende case was ‘Happy ID’, die McCann Lima maakte voor Coca-Cola. De jury beoordeelde 3127 inzendingen, nomineerde er 227 en bekroonde er 91, waarvan dertien met goud. Media Network of the Year, een prijs gebaseerd op de meeste prijzen bij de Media Lions, ging naar Starcom MediaVest (zie foto). PHD Worldwide werd tweede, OMD derde.
De Grand Prix voor mobile campagnes ging naar FCB Brasil uit São Paulo voor Nivea’s ‘Protection Ad’. In deze categorie haalde 116 van de 1187 inzendingen de shortlistt. Uiteindelijk waren er 53 winnaars, waarvan elf cases een gouden leeuw wonnen.
De Grand Prix voor Outdoor werd toegekend aan Whybin\TBWA Group Melbourne voor de spraakmakende ‘GayTMs’ van ANZ. Deze categorie telde maar liefst 5660 inzendingen, 501 nominaties en 128 winnaars, waarvan 18 gouden leeuwen.
Richard Plepler, ceo van HBO, ontving de prijs voor Media Person of the Year vanwege zijn successen met de grootste betaalde tv-dienst ter wereld, bekend van series als True Blood, Game of Thrones and True Detective.
Bekijk álle Nederlandse Cannes Lions-nominaties hier.
Hieronder de drie Grand Prix-winnaars: Coca-Cola (McCann Peru), Niveau (FCB Brasil) en ANZ GayTMs (Whybin\TBWA Melbourne).
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- ANZ
- McCann Peru
- Media Lions
- Happy ID
- Heineken
- Starcom
- HBO
- Grand Prix
- GayTMs
- Nivea
- FCB Brasil
- Wieden+Kennedy
- Protection Ad
- W+K
- Coca-Cola
- Sweetie
- The Legendary Posters
- Lemz
- Cannes
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
- Terug in de tijd met Google Earth24-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers