Groep Publiekstijdschriften GPT gaat nieuwe koers varen; richt zich op magazine media
- Media
- 16 dec 2014 @ 08:40
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 16 dec 2014 @ 08:40
- Redactie Media
De ledenvergadering van de branchevereniging van tijdschriftuitgevers, Groep Publiekstijdschriften (GPT), heeft maandag 15 december ingestemd met een herijking van de huidige koers van de vereniging.
Om de aansluiting te houden bij de ontwikkelingen in de markt en de behoeften van de leden, zal GPT zich de komende jaren gaan ontwikkelen tot een flexibel ingerichte vereniging met een bredere focus, gericht op magazine media.
Inhoudelijk zal de vereniging zich meer gaan richten op de digitale ontwikkelingen en vanuit een stevige kennispositie de collectieve belangenbehartiging krachtig vorm gaan geven. De focus moet leiden tot een herkenbare koers van GPT, met inzet op juist die thema’s en activiteiten die intern en extern de meest toegevoegde waarden leveren voor de leden.
Voorzitter Luc van Os: 'GPT heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een sterke vereniging met een belangrijk netwerk. Onze missie is thans om de aangesloten ledenbedrijven te ondersteunen bij de slag die zij maken om hun magazine merken te transformeren naar multimediale merken.'
Bij de nieuwe koers past ook een professionalisering van de verenigingsstructuur. De leden hebben gekozen voor een nieuw (kleiner) bestuur, bestaande uit vijf personen: Luc van Os (voorzitter/Hearst Magazines Netherlands), Henk Scheenstra (vice-voorzitter/Sanoma), Erik Blok (penningmeester/G+J Media), Barent Momma (Bindinc.) en Leo Schaap (Veen Media). Huidig algemeen secretaris Harriët Schrier is benoemd tot directeur.
Er is een strategisch beleidsplan 2015-2017 opgesteld waarin kernachtig wordt beschreven waar GPT zich de komende periode op gaat richten. Belangenbehartiging en brede kennisuitwisseling staan hierin centraal. Op deze manier wil GPT alle leden blijven binden, servicen en inspireren.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
Laatste Nieuws
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers