TMG stopt definitief met Dichtbij.nl
- Media
- 2 okt 2017 @ 10:48
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DagbladuitgeversWebsiteJournalistiekNieuwsmedia
- 2 okt 2017 @ 10:48
- Redactie Media
Het lokale nieuwsplatform Dichtbij.nl van Telegraaf Media Groep (TMG) is na een lange doodsstrijd nu echt definitief opgeheven. TMG bouwde de 'hyperlocal' gefaseerd af sinds 2015, maar heeft nu ook echt de site offline gehaald.
De website Dichtbij.nl bevat nu een afscheidsboodschap en verwijst door naar regionale dagbladen van TMG-dochter HMC. Daarmee zijn alle berichten verdwenen die de redactie en de zogenoemde 'meeschrijvers' in de afgelopen jaren hebben geproduceerd.
De opheffing van Dichtbij kondigde zich al in oktober 2013 aan, toen hoofdredacteur en bedenker Bart Brouwers tegen zijn zin moest vertrekken. Dichtbij werd overgedragen aan de regionale kranten van TMG.
Eind 2015 trok Dichtbij zich terug uit een deel van de regio's waar het actief was. In januari 2016 werd gecommuniceerd dat Dichtbij zou stoppen voor 1 april van datzelfde jaar. Een maand later stopte de redactie en was het niet meer mogelijk om te reageren op berichten. Meeschrijvers konden wel bijdragen blijven leveren. Nu is het platform geheel ter ziele.
Voor het regionale nieuws kunnen bewoners nu louter nog terecht bij de regionale dagbladen van TMG. Het is echter de vraag in hoeverre dit nog een core-business blijft van de nieuwe eigenaar Mediahuis.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes