BrandDeli blijft doorgroeien

BrandDeli blijft doorgroeien
  • Media
  • 1 mei 2018 @ 13:09
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieBereikReclame

In april hebben de tv-zenders uit het portfolio van BrandDeli een marktaandeel behaald van 18,6%, een stijging van 4% ten opzichte van vorig jaar. April is de dertiende maand op rij waarin op primetime een groei in marktaandeel is gerealiseerd door BrandDeli.

Met dit marktaandeel was BrandDeli in april de tweede commerciële tv-partij in de markt op doelgroep 20 t/m 49 jaar. In het primetime tijdvak realiseerden de zenders een gezamenlijk marktaandeel van 12,7% wat een groei van maar liefst 11% betekent.

Meerdere zenders uit het portfolio noteerden een stijging: BBC First, Discovery, Eurosport, FOX, FOX Sports, MTV en Spike zagen allen hun marktaandeel groeien ten opzichte van vorig jaar. Voor de kijkers was april een maand met tal van bijzondere evenementen en premières op de zenders van BrandDeli. De voetbal bekerfinale tussen AZ en Feyenoord scoorde bijna 1 miljoen kijkers (6+) op FOX Sports en ook de Eredivisietopper PSV-Ajax trok veel kijkers (925.000).

Alles Uit De Kast

Vrouwenzender TLC had een succesvolle première met Fred van Leer: Alles Uit de Kast waarin de bekende stylist vrouwen aan een nieuwe look helpt. Daarnaast waren er ook in april weer veel vertrouwde kijkcijfersuccessen te zien zoals The Walking Dead (FOX), Father Brown en Midsomer Murders (BBC First) en Family Guy en American Dad (Comedy Central).
 
BrandDeli baseert zich op SKO, doelgroep 20-49 jaar, tijdvak 02:00-26:00 uur, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden. Primetime is volgens de exploitant het tijdsvak van 18:00 tot 24:00 uur.  

BrandDeli is een mediabedrijf dat verantwoordelijk is voor de reclame-verkoop en brand partnership-oplossingen voor de lineaire en digitale tv-merken en online platformen van onder meer 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, Discovery, Eurosport, FOX, Fox Sports, ID, MTV, National Geographic, Nickelodeon, Spike, TLC en Viceland. Daarnaast vertegenwoordigt BrandDeli het social nieuwsplatform Twitter in Nederland en is het verantwoordelijk voor de instream reclame verkoop van de online video platformen van VICE en De Persgroep.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken