Topvrouw Dina Boonstra weg bij NDC
- Media
- 20 jun 2018 @ 00:31
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkDagbladenUitgeversDagbladuitgevers
- 20 jun 2018 @ 00:31
- Redactie Media
Dina Boonstra vertrekt per 1 augustus als algemeen directeur bij NDC Mediagroep. De topvrouw maakt plaats voor 'nieuwe leiding' bij de uitgeverij van onder meer Dagblad van het Noorden en Leeuwarder Courant.
Boonstra trad in 2014 aan toen NDC Mediagroep in zwaar weer verkeerde. Zij zette een reorganisatie in gang die tot een kostenbesparing leidde. Inmiddels heeft het bedrijf zijn schuldenpositie afgebouwd en groeit de omzet.
'Het bedrijf en de medewerkers gaan een nieuwe fase in. Daar hoort nieuw leiderschap bij', zo reageert Boonstra op haar vertrek in de eigen krant Dagblad van het Noorden. Onder haar leiding werden diverse bedrijven overgenomen: Boom, Trendship, communicatiebureau CMCG en videobedrijf Pro-Time. De overnames moeten NDC helpen zich te ontwikkelen tot een crossmediaal marketingbedrijf.
'Onze crossmediale strategie werkt'
Boonstra: 'NDC Mediagroep heeft de afgelopen jaren haar leidende positie in de noordelijke samenleving herwonnen. De medewerkers werken vol zelfvertrouwen aan de uitvoering van de crossmediale strategie. Ik ben er trots op aan dat proces leiding te hebben gegeven.'
Voorzitter Hans Willem Cortenraad van de Raad van Commissarissen van NDC: 'Wij zijn Dina Boonstra zeer erkentelijk voor de wijze waarop zij samen met haar collega’s een nieuwe strategie heeft gebracht voor NDC Mediagroep.'
De opvolging is momenteel onderwerp van beraad bij NDC. De uitgever beheert titels als Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant, Friesch Dagblad, zeven nieuwsbladen, 44 huis-aan-huisbladen en diverse themakanalen als Wonen&CO, NoordZ, Gezondheid&Co, VanPlan en Ambitie.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing