Eén op drie mannen leest roddelbladen
- Media
- 6 aug 2019 @ 12:25
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - TijdschriftenAppsOnderzoek
- 6 aug 2019 @ 12:25
- Jeroen Mirck
Roddelbladen hebben de naam vooral door vrouwen te worden gelezen, maar bijna één op de drie mannen leest ze eveneens. Dit blijkt uit onderzoek van Readly onder de eigen gebruikers. Weekblad Weekend is de meest gelezen titel op het platform.
Ter vergelijking: bijna de helft van de vrouwelijke gebruikers van Readly leest roddelbladen via de app. Het onderzoek bestreek trouwens alle titel die zich richten op beroemdheden en entertainment.
Waarom lezen we dit soort tijdschriften? In een artikel van Medical Daily wordt als een van de redenen waarom we zo geïnteresseerd zijn in roddelbladen genoemd dat men graag ziet welke fouten beroemdheden maken in hun persoonlijke leven, zodat we deze fouten niet zelf maken in ons eigen leven. Daarnaast geniet men volgens het artikel gewoonweg van het lezen over beroemdheden. Voor sommige mensen kan het lezen over het geheime leven van beroemdheden bijvoorbeeld een manier zijn om aan hun eigen dagelijkse routine te ontsnappen.
Roddel, IT en lifestyle
Hoewel tijdschriften over beroemdheden en entertainment bij veel mannen in de smaak vallen, blijven tijdschriften gericht op mannen en tijdschriften over IT en technologie bij hen het meest populair. Roddelbladen zijn onder vrouwen de meest gelezen titels, gevolgd door tijdschriften over mode, beauty en lifestyle.
Readly is een digitale service waarmee klanten onbeperkte, ‘all-you-can-read’ toegang hebben tot duizenden nationale en internationale tijdschriften in één app - zowel gestreamd als gedownload. Readly werd in maart 2013 gelanceerd in Zweden en heeft nu kantoren in Stockholm, Londen en Berlijn en een snelgroeiende gebruikersbasis in meer dan 50 landen.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing