Ocean Outdoor wint ook exploitatie trams GVB

Ocean Outdoor wint ook exploitatie trams GVB
  • Media
  • 13 feb 2020 @ 13:37
  • 15224 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Outdoor

Per 1 april 2020 exploiteert Ocean de schermen van het complete bussen- en tramnetwerk van het Amsterdamse GVB.

In het huidige netwerk heeft Ocean nu ongeveer 428 busschermen. Per april zullen daar de 1.240 tramschermen van het GVB aan worden toegevoegd. Het aantal door Ocean geëxploiteerde schermen komt daarmee op 1.688 schermen verdeeld over 308 GVB-voertuigen. De GVB heeft jaarlijks 162 miljoen passagiers, die verdeeld zijn in 50 miljoen buspassagiers en 112 miljoen trampassagiers. Naar verwachting zal het aantal buspassagiers de aankomende 5 jaar stijgen met meer dan 10% en het aantal trampassagiers zelfs met 20%.

Complexe reisinformatiesystemen

Esther Wiersma, senior marketeer GVB: ‘We zijn blij dat we de prettige samenwerking met Ocean voortzetten. Zij verzorgen voor ons al enige jaren naar alle tevredenheid de commerciële content op de schermen in de bussen en per 1 april komen daar ook de schermen in de trams bij. We hebben in Ocean een betrouwbare en innovatieve partner gevonden die om weet te gaan met de complexe reisinformatiesystemen waarbinnen de commerciële content draait. De exploitatie van de commerciële ruimte levert ons de nodige extra inkomsten op. In deze tijd van dalende subsidies zijn deze zeer welkom.’

 

Ocean Outdoor Nederland
Ocean bereikt met een landelijk netwerk van 163 locaties en 283 schermen langs snelwegen, in het openbaar vervoer, in winkelcentra en stadscentra dagelijks meer dan 20 miljoen mensen. Ocean Outdoor Nederland is onderdeel van Ocean Outdoor Limited met vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Finland, Denemarken en Duitsland. Op het gebied van het openbaar vervoer exploiteert Ocean ook de netwerken van Keolis Twents met 278 schermen en een wekelijks bereik van ruim 300.000 buspassagiers, Syntus Utrecht met 200 schermen en een wekelijks bereik van 180.000 buspassagiers, allGo Almere met 210 schermen en een wekelijks bereik van 175.000 buspassagiers. Het totale bus- en tramnetwerk telt per april 2020, 2.376 schermen en een jaarlijks bereik van ruim 196 miljoen passagiers.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken