Afas Software boekt succes ondanks boycot online advertising

  • Online
  • 14 nov 2018 @ 11:49
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • LeadsOnline advertising

Afas Software heeft ondanks Stoptober, waarvoor het een maand lang geen online advertenties inkocht via Google en social media, op commercieel gebied een goede maand beleefd. Terwijl Afas 'duizenden euro's' bespaarde was het organisch zoekverkeer niet eerder zo groot.

In het kader van Stoptober kocht Afas Software geen commerciële advertenties in op Google, Bing en LinkedIn. Het aantal organische bezoekers afgelopen maand bleek hoog, in totaal kwamen er 61 procent meer bezoekers binnen op de website. Alleen de productpagina's zijn in hun totaliteit 12 procent minder weergegeven in oktober dan in september.

Het organisch zoekverkeer via Google groeide ten opzichte van september met 34 procent en was in oktober verantwoordelijk voor bijna 70 procent van de bezoekers. Het conversiepercentage van organisch bezoekverkeer steeg met 24,2 procent. Zo nam het aantal downloads via organisch zoekverkeer toe met 72,8 procent.

Martijn Delahaye, marketingdirecteur van Afas Software, laat weten: 'Als je niet adverteert, kom je organisch bovendrijven en wordt duidelijk welke pagina's goed zijn of beter moeten, omdat de kwaliteit van de pagina niet door een advertentie wordt gemaskeerd. Leadgeneratie gaat bepaald niet op zwart. Uiteraard zijn dit de conclusies van slechts een maand en is dit het gevolg van jarenlang duurzaam investeren in onze online zichtbaarheid.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken