Bouwmaat werkt aan gepersonaliseerde folders
- Online
- 14 feb 2020 @ 16:16
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- EvenementCommunicatie
- 14 feb 2020 @ 16:16
- Redactie MarketingTribune
Bouwmaat wil klanten printfolders gaan sturen die op de persoonlijke leest zijn geschoeid. Technisch kan het. ‘De uitdaging is de content.’ Dat zei manager marketing en e-commerce Nick Vieberink (foto) op Data Driven Commerce, gisteren (13 februari) in Hotel Van der Valk te Utrecht.
Dat Bouwmaat ‘stoere dingen doet met data‘, liet hij in de aanloop naar zijn presentatie al weten aan Twinkle. Op het event gisteren vertelde hij uitgebreid over de digitale stappen van de franchiseketen voor vakmannen, die beschikt over 48 winkels, een webwinkel en een mobiele app.
Bouwmaat koppelt een omnichannelstrageie aan een persoonlijke winkelervaring in alle kanalen, de folders niet uitgezonderd. Vieberink: ‘Ook daarbij kijken we hoe we zo goed mogelijk kunnen aansluiten bij de individuele vakman.’ Dat geldt zowel voor de verspreiding – wie krijgt de folder en wie niet? – als voor de inhoud: ‘Het is toch mooi als tegelzetters op de voorpagina zien dat ze van hun favoriete merk tegellijm de derde zak gratis kunnen krijgen?’
Afbeeldingen van leveranciers
De benodigde klantdata zijn voorhanden, de koppeling met de drukkerij is mogelijk, desondanks denkt Vieberink dat het ‘nog wel een jaartje’ kan duren eer het gepersonaliseerde drukwerk bij klanten op de mat valt. ‘De uitdaging zit ’m in de content, de resolutie van de afbeeldingen met name. Om goede foto’s te kunnen plaatsen in print, hebben we de hulp van leveranciers nodig, de ene is daarin veel verder dan de andere.’
Oplage omlaag, conversie omhoog
Toch verwacht hij dat het gaat lukken om de folders per 2021 te personaliseren. ‘De productiekosten liggen per folder 30 procent hoger, maar we gaan dus goed kijken naar het adressenbestand en daarmee zal de oplage dalen. De conversie zal omhoog gaan.’
Door: Arjan van Oosterhout (Twinkle).
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Maastricht zet bezoeker centraal met... 05-06-2025
- [onderzoek] Nederlandse consument... 20-05-2025
- DDMA prolongeert Experimentation... 19-05-2025
- TikTok introduceert begeleide... 19-05-2025
- Schiphol digitaliseert... 12-05-2025
- Ad Alliance test Vertical... 12-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management