Calvé steunt Oranje Leeuwinnen
- Sponsoring
- 12 mrt 2019 @ 11:19
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SponsorshipMerkenPartnershipVoetbal
- 12 mrt 2019 @ 11:19
- Jeroen Mirck
Calvé stapt in vrouwenvoetbal. De pindakaas van Unilever is partner geworden van de KNVB. Daarmee steunt het merk de Oranje Leeuwinnen richting Frankrijk.
Afgelopen zomer presenteerde Calvé voor het eerst een tv-commercial met een beroemde vrouw in de hoofdrol: Lieke Martens. Unilever zag deze campagne bekroond met een tweede plaats bij de Gouden Loeki-verkiezing. Een vervolgstap kon niet uitblijven, vond het merk.
Ballenmeiden
De samenwerking van Calvé en de KNVB wordt afgetrapt met een zoektocht naar Ballenmeiden voor de oefenwedstrijden van de Oranje Leeuwinnen in april en juni 2019. Calvé organiseert op zondag 31 maart een selectiedag voor vijftig deelnemers op de KNVB Campus. Kinderen van 12 tot 16 jaar maken kans op een ticket bij aankoop van twee pindakaasreepverpakkingen.
De ballenmeiden en -jongens zullen de Oranje Leeuwinnen vervolgens in april en juni bij de laatste wedstrijden voorafgaand aan het komende wereldkampioenschap vergezellen. Via de website van Calvé zijn er daarnaast allerlei andere prijzen te winnen. De actie loopt tot en met 24 maart.
Oer-Hollands merk
Janina van der Drift, marketingmanager bij Calvé Pindakaas: 'Met deze samenwerking willen we kinderen met grote dromen inspireren. We weten dat er heel veel jonge voetballertjes zijn die dromen van een positie in het Nederlands elftal. Hen geven we nu de kans om de belangrijke taak van ballenmeid of -jongen uit te voeren en de Oranje Leeuwinnen van dichtbij mee te maken. Heel leuk om hen op deze manier aan te moedigen.'
Jean-Paul Decossaux, directeur commercie bij de KNVB: 'We zijn blij en trots dat Calvé zich structureel gaat verbinden aan het vrouwenvoetbal en de Oranje Leeuwinnen. Na de succesvolle commercial met Lieke Martens is dit een mooie vervolgstap om het Nederlands elftal in aanloop naar Frankrijk en het vrouwenvoetbal in het algemeen weer een stap verder te brengen. Calvé is natuurlijk een oer-Hollands en sterk merk, dus we kijken uit naar onze samenwerking.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers