Calvé steunt Oranje Leeuwinnen

Calvé steunt Oranje Leeuwinnen
  • Sponsoring
  • 12 mrt 2019 @ 11:19
  • 16314 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SponsorshipMerkenPartnershipVoetbal

Calvé stapt in vrouwenvoetbal. De pindakaas van Unilever is partner geworden van de KNVB. Daarmee steunt het merk de Oranje Leeuwinnen richting Frankrijk.

Afgelopen zomer presenteerde Calvé voor het eerst een tv-commercial met een beroemde vrouw in de hoofdrol: Lieke Martens. Unilever zag deze campagne bekroond met een tweede plaats bij de Gouden Loeki-verkiezing. Een vervolgstap kon niet uitblijven, vond het merk.

Ballenmeiden

De samenwerking van Calvé en de KNVB wordt afgetrapt met een zoektocht naar Ballenmeiden voor de  oefenwedstrijden van de Oranje Leeuwinnen in april en juni 2019. Calvé organiseert op zondag 31 maart een selectiedag voor vijftig deelnemers op de KNVB Campus. Kinderen van 12 tot 16 jaar maken kans op een ticket bij aankoop van twee pindakaasreepverpakkingen.

De ballenmeiden en -jongens zullen de Oranje Leeuwinnen vervolgens in april en juni bij de laatste wedstrijden voorafgaand aan het komende wereldkampioenschap vergezellen. Via de website van Calvé zijn er daarnaast allerlei andere prijzen te winnen. De actie loopt tot en met 24 maart.

Oer-Hollands merk

Janina van der Drift, marketingmanager bij Calvé Pindakaas: 'Met deze samenwerking willen we kinderen met grote dromen inspireren. We weten dat er heel veel jonge voetballertjes zijn die dromen van een positie in het Nederlands elftal. Hen geven we nu de kans om de belangrijke taak van ballenmeid of -jongen uit te voeren en de Oranje Leeuwinnen van dichtbij mee te maken. Heel leuk om hen op deze manier aan te moedigen.'

Jean-Paul Decossaux, directeur commercie bij de KNVB: 'We zijn blij en trots dat Calvé zich structureel gaat verbinden aan het vrouwenvoetbal en de Oranje Leeuwinnen. Na de succesvolle commercial met Lieke Martens is dit een mooie vervolgstap om het Nederlands elftal in aanloop naar Frankrijk en het vrouwenvoetbal in het algemeen weer een stap verder te brengen. Calvé is natuurlijk een oer-Hollands en sterk merk, dus we kijken uit naar onze samenwerking.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken