Roel Welsing van Triodos Marketeer of the Year 2013
- Algemeen
- 30 mei 2013 @ 00:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Marketing
- 30 mei 2013 @ 00:00
- Redactie MarketingTribune
Columnist van MarketingTribune en hoofd marketing van Triodos Bank Roel Welsing is gisteravond in Amsterdam uitgeroepen tot Marketeer of the Year 2013. De andere genomineerden waren Robert Bohemen (de Bijenkorf) en Nico Rijkhoff (Ziggo).
Jury over Welsing
'De zichtbaarheid van Triodos Bank is de afgelopen jaren sterk toegenomen en dat zie je terug in de resultaten van de bekendheid van het merk, die zijn gestegen van 13 naar 22 procent. Niet omdat Welsing meer geld aan media is gaan uitgeven (zijn budget blijft bescheiden ten opzichte van de concurrentie), wel omdat hij heel gericht voor kwalitatief contact gaat. Hiermee realiseert de bank een groei van 10 tot 15 procent per jaar binnen de doelgroep, de maatschappelijk betrokken consument en ondernemer. Het marktaandeel van Triodos in die groep bedraagt nu ruim 10 procent.'
Sympathiek merk
Het juryrapport vervolgt: 'Welsing zegt wel naar marktaandeel te kijken, hij heeft oog voor accountability, maar het is niet de belangrijkste driver van zijn marketingstrategie. Kwaliteit van de relatie is belangrijker. Verbinden in plaats van verkopen. Welsing voelt een enorme verantwoordelijkheid: “Het is niet mijn geld, het is jouw geld”. Dat is een verfrissend geluid in bankenland, dat we (zelfs) niet bij de staatsbanken horen. Welsing heeft met Triodos een sympathiek merk neergezet in een tijd dat banken niet onze sympathie hebben.'
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van tactiek naar strategische waardecreatie
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

