[Production masterclass] 'Muziek is emotie'

[Production masterclass] 'Muziek is emotie'
  • Algemeen
  • 13 feb 2015 @ 00:01
  • 44784 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Evenement

Stel je eens een marketing,- en reclamelandschap voor zonder muziek. Wat overblijft is vooral een plastisch en emotiearme overdracht van informatie. Muziek is emotie. De gevoelsbrenger. Iets dat het intellectuele afweermechanisme moeiteloos buitenspel zet. Maar wat weet de marketeer precies wat de toepassingen van muziek zijn of kunnen zijn in marcom? Om deze reden houdt Joep Beving, strateeg bij bureau MassiveMusic, op 19 februari zijn presentatie tijdens de masterclass 'Production 2.0 for Marketeers'.

'Iedereen houdt van muziek. Zoekt het op. Verzamelt het. Muziek is relevant. Kijk naar de comments onder commercials op YouTube, het merendeel gaat over de muziek. Het is de belangrijkste social currency online voor millenials. Het is entertainment en dus content. Het is, mits goed ingezet, een enorm sterke merk bouwer. Kortom, muziek is goud voor marketeers. Maar muziek is ook vaak lastig. Moeilijk in woorden te vatten', stelt Joep Beving, business development en strategy director bij MassiveMusic.

'Het is soms een enorme kostenpost en vaak een sluitpost. Het is veranderlijk als de tijd. Sterk wisselend in kwaliteit. Het is subjectief. En hoe zit het nou met dat rechten verhaal? Hoe kan ik muziek voor mijn merk laten werken? Voor mijn commercials en online content? Voor eventuele activatie campagnes? Hoe klinkt mijn merk? Heb ik een auditieve identiteit? En wat is eigenlijk de rol van mijn merk in het muziek domein? Tijdens onze sessie zullen we in gaan op deze vragen en aan de hand van voorbeelden uit de praktijk helderheid geven over hoe muziek werkt. Praktisch maar ook inspirerend.'

Mis deze masterclass van MarketingTribune niet en schrijf je nu in voor slechts 75 euro. Beperkt aantal kaarten. (PvWK)


OVER MASSIVEMUSIC
MassiveMusic werd in 2000 opgericht in Amsterdam. Het bedrijf is groot geworden als producent van muziek in reclame en mag zich met vestigingen over de hele wereld rekenen tot de absolute top. In de afgelopen 13 jaar heeft MassiveMusic zich ontwikkeld tot een volwassen muziek bureau dat succesvol pioniert op het snijvlak tussen de werelden van muziek en merken. Van het ontwikkelen van muziekstrategieën voor global brands tot het scouten en koppelen van bekend en opkomend talent aan nationale en internationale marketingcampagnes. MassiveMusic gelooft in de sociale waarde en verbindende kracht van muziek. In een tijd waarin merken en muziek elkaar nodig hebben, streeft MassiveMusic ernaar een hoeksteen in de nieuwe muziekindustrie te zijn.

OVER JOEP BEVING
Joep Beving is business development en strategy director bij MassiveMusic. Na muziek, sociologie en economie gestudeerd te hebben begon hij als copywriter in de reclame. Zijn passie voor muziek bracht hem al snel bij het Amsterdamse MassiveMusic, waar hij sinds 2003 werkzaam is. Hij is medeverantwoordelijk geweest voor het bouwen van de internationale naam en faam van MassiveMusic en heeft op talloze nationale en internationale campagnes gewerkt sindsdien.


Joep Beving


OVER PRODUCTION 2.O FOR MARKETEERS
MarketingTribune gunt exclusief aan marketeers op 19 februari 2015 een kijkje achter de schermen van communicatie-producties. Tijdens deze compacte, vriendelijk geprijsde masterclass ‘Production 2.0 for Marketeers’ leert u van drie toppartijen wat er precies komt kijken bij het maken van een film-, geluids- en online producties. Dat is wel handig, in een tijd dat de uitvoering van marketingcommunicatie flink aan het veranderen is. Adverteerders halen creatie in huis, reclamebureaus doen zelf productie en productiehuizen werken rechtstreeks voor adverteerders. En omdat iedereen al met een iPhone kan filmen en monteren, moet het ook vooral steeds goedkoper.
‘Om in dit schuivende landschap wat piketpaaltjes te slaan, doen we mee’, aldus regisseur Jacques Vereecken namens de betrokken bureaus. Doel is de marketeer inzicht te geven in het hedendaagse productieproces in al z'n facetten.

www.marketingtribune.nl/production

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken