Jeroen Tonnaer nieuwe Chief Business Officer van Cristal Therapeutics
- Algemeen
- 22 apr 2015 @ 09:50
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - ApotheekPersonalia
- 22 apr 2015 @ 09:50
- Redactie Zorgmarketing
Biofarmaceutische onderneming Cristal Therapeutics heeft Jeroen Tonnaer (61) benoemd tot Chief Business Officer, verantwoordelijk voor business development, partnering-overeenkomsten en licentie-activiteiten.
Jeroen Tonnaer is MSc in Biologie, gepromoveerd in farmacologie en is een 'Certified Licensing Professional'. Binnen grote farmaceutische concerns heeft hij brede ervaring en expertise opgedaan met medicijnresearch en -ontwikkeling. Tonnaer heeft gewerkt voor Organon, Shering Plough en Merck & Co., waar hij vanaf 2010 hoofd was van het Europese externe Scientific Affairs team, verantwoordelijk voor een aantal financieel omvangrijke licentie- en partnering-deals.
Joost Holthuis, CEO van Cristal Therapeutics zegt: 'We zijn zeer verheugd met de komst van Jeroen naar Cristal Therapeutics en kijk ernaar uit met hem te gaan werken. Jeroens komst betekent een belangrijke versterking van het fundament onder onze bestaande zakelijke relaties. Hij zal gaan bijdragen aan het vinden en bevorderen van nieuwe samenwerkingsovereenkomsten.'
Over Cristal Therapeutics en CriPec® docetaxel
Cristal Therapeutics ontwikkelt nieuwe medicijnen tegen kanker en andere aandoeningen, zoals chronische ontstekingsziekten, door bestaande en nieuwe geneesmiddelen in te sluiten in polymeer nano-bolletjes van 100 nm, met behulp van de gepatenteerde CriPec® technologie. Deze bolletjes zorgen voor een verbeterde verdeling over het lichaam en een selectievere vrijgave van de geneesmiddelen op de gewenste plek, zoals in tumoren in het geval van antikankergeneesmiddelen. Op CriPec®-gebaseerde producten hebben hierdoor naar verwachting een verbeterde effectiviteit en minder bijwerkingen, en bieden daarmee een betere behandeling van uiteenlopende aandoeningen.
CriPec® transformeert geneesmiddelen via een innovatief proces in polymeer nanobolletjes. Deze hebben een verbeterde verdeling over het lichaam. De substantiële verbetering van de effectiviteit en veiligheid van de geneesmiddelen ingesloten in de CriPec® nanobolletjes is aangetoond in verschillende preklinische onderzoeken. De resultaten tot heden hebben bijgedragen aan het huidige innovatieve product portfolio van de onderneming.
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Maastricht sterkste stadsmerk van Nederland
- [column] AI-geletterdheid is nu verplicht: tijd voor jouw...
- Yannick Colastica: 'We zetten Floryn niet neer als bank, maar...
- Milka vergroot merkbekendheid met contextueel adverteren
- [onderzoek] Merkstrategie mist plek in B2B-bedrijfsvoering
- Nespresso benoemt Maaike Klijberg tot Marketing Director
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management