[onderzoek] Meer dan helft Nederlanders vreest voor stigma om 'gat' in CV
- Algemeen
- 14 mrt 2022 @ 09:22
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - OnderzoekArbeidsmarkt
- 14 mrt 2022 @ 09:22
- Nanny Kuilboer
Uit onderzoek van LinkedIn blijkt dat 51% van de respondenten vindt dat er nog steeds een stigma rust op een ‘gat’ in je cv en 44% denkt zelfs dat het je kansen verkleint als je vanuit een onderbreking solliciteert op een nieuwe baan.
40% van de HR-managers zegt dat CV’s van professionals die solliciteren vanuit een onderbreking automatisch op de ‘nee-stapel’ belanden
69% heeft een zogenaamd ‘gat’ in hun CV. De redenen ervoor zijn divers: de wens om te reizen, kinderen of gezondheid. Uit onderzoek van LinkedIn blijkt echter dat je een prijs betaalt voor onderbrekingen in je loopbaan. 40% van de HR-managers zegt namelijk dat CV’s van professionals die solliciteren vanuit een onderbreking automatisch op de ‘nee-stapel’ belanden. En dat terwijl een break vaak juist positieve gevolgen kan hebben. Hoog tijd dus om afscheid te nemen van dit taboe.
LinkedIn lanceert Career Breaks
Bijna 6 op de 10 van de mensen die een break hadden, geeft aan dat dit hen hielp om erachter te komen wat zij willen in het leven. Nog eens 62% zegt dat het positieve impact had op zijn of haar welzijn. De break zorgde er ook voor dat zij leerden om creatiever te denken, dat zij problemen beter konden oplossen en hun tijd beter leerden managen.
Omdat loopbaanonderbrekingen vaak verkeerd worden begrepen, introduceert LinkedIn een nieuwe feature: Career Breaks. Met deze feature kun je op je profiel naast je werkervaring ook loopbaanonderbrekingen duiden. De functie biedt niet alleen ruimte om de reden van onderbreking aan te geven, ook kun je je opgedane ervaring en skills delen en voorzien van toelichting. De functie is sinds 28 februari beschikbaar voor LinkedIn-members.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Valentijn-inhakers 2025 maar dan net even anders
- [onderzoek] Visa: Gen Z verkiest smartphone boven bankpas
- 'Vakmensen worden de rijken van de toekomst'
- 'Live Happy' van TUI meest herkenbare soundlogo Nederlandse...
- Nieuw onderzoek naar merkwaarde als aanjager van commercieel...
- Veranderingen in Google Ads policy gaat promotie illegale...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day