Spotler Group investeert in AI en Duitse markt via overname CrossEngage

Spotler Group investeert in AI en Duitse markt via overname CrossEngage
  • B2b
  • 2 jan 2024 @ 08:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Spotler Group neemt CrossEngage, ontwikkelaar van een (internationaal) Customer Intelligence platform, over.

CrossEngage past in het marketing-technologie portfolio van Spotler Group. Door AI-gestuurde voorspellende modellen en doelgroepen toe te voegen aan de huidige CDP- en CRM-platforms binnen de Spotler Group, worden deze platforms krachtiger in gebruik voor klanten. Tegelijkertijd opent deze overname de deuren naar de Duitse markt voor Spotler, aangezien CrossEngage zijn hoofdkantoor in Berlijn heeft.
CrossEngage, opgericht in 2015, heeft zich gespecialiseerd in het aanbieden van een platform dat klanten een eenvoudige manier biedt om klantdoelgroepen te identificeren, prioriteren en activeren. AI en voorspellende modellen bepalen de impact en urgentie van het bereiken van deze doelgroepen vanuit het oogpunt van monetaire impact.

Met deze ingebouwde functies om doelgroepen te beheren is het vervolgens mogelijk om campagnes te richten op de meest waardevolle klantdoelgroepen. Data kan op slimme manier ingezet worden om met deze doelgroepen in contact te komen via cross-channel customer journeys.

CrossEngage heeft 41 medewerkers die vanuit kantoren in Berlijn en Hamburg werken. CrossEngage werkt voor klanten als Deutsche Bahn, Peek & Cloppenburg en ShopApotheke.

Lee Chadwick, CEO of the Spotler Group: ‘Ik ben heel erg enthousiast om een succesvol jaar bij de Spotler Group af te sluiten met de overname van CrossEngage GMBH. De afgelopen twee jaar hebben we actief geprobeerd de Duitse markt te betreden, maar hebben we tot de overname van CrossEngage nooit de juiste match gevonden. Dat we nu het jaar mogen afsluiten met deze acquisitie is dus echt de kers op onze taart voor 2023.
‘Naast dat we nu op twee belangrijke Duitse locaties (Berlijn en Hamburg) zijn gevestigd, hebben we er ook een fantastische groep nieuwe collega’s bij én de beschikking over superkrachtige en complementaire AI-technologie. We kijken er erg naar uit om o.a. onze e-mail marketing automation, websitepersonalisatie en onsite search naar de Duitse markt te brengen en de bestaande CrossEngage klantenbase te verrijken met deze complementaire technologieën. Tegelijkertijd kunnen we datagedreven platformen verrijken met de AI-gedreven technologie zodat wij onze bestaande Europese klanten en partners activeren om nog meer met hun data en kanalen te doen voor nog betere resultaten. 2024 wordt echt een mooi jaar voor zowel huidige als nieuwe Spotler-klanten.’

Dr. Björn Goerke, Managing Director van CrossEngage: ‘De Spotler Group is precies de juiste partner voor de verdere groei en productontwikkeling van CrossEngage. Met een uitgebreid productaanbod op CRM-gebied is het aanbod van de Group complementair aan ons Customer Intelligence Platform. We zijn enthousiast en kijken er erg naar uit om samen te werken als onderdeel van de Spotler Group om deze nieuwe mogelijkheden te benutten.'

Florian Heinemann, voormalig voorzitter van de adviesraad van CrossEngage: Wij zijn blij dat CrossEngage bij de Spotler Group een nieuw, zeer geschikt onderkomen heeft gevonden. CrossEngage heeft nu de unieke kans om zijn baanbrekende product te combineren met het uitgebreide CRM-aanbod van Spotler en het met succes in heel Europa op de markt te brengen.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken