Lemon en Abovo Maxlead: master the German market
- B2b
- 5 mrt 2024 @ 11:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 mrt 2024 @ 11:34
- Sjaak Hoogkamer
De Duitse markt biedt veel kansen voor Nederlandse merken. Maar hoe verover je als merk de Duitse markt? Tijdens het event Master The German Market delen Lemon Scented Tea en Abovo Maxlead hun learnings op het gebied van internationaal succes.
Want wat zijn de kansen? En wat zijn de uitdagingen die komen kijken bij het betreden van de Duitse markt?
Succesvolle marketingstrategieën die in Nederland werken zijn geen garantie op succes in Duitsland. Want hoewel we in veel opzichten best op onze Oosterburen lijken, zijn er toch veel culturele verschillen die een grote invloed hebben op het succes van jouw merk. Over het algemeen heerst er in Duitsland een meer hiërarchische structuur en staat de Duitse cultuur bekend om formaliteit. Maar dit biedt juist ook weer kansen om de Nederlandse energie en frivoliteit toe te voegen. Door goed de cultuur te kennen, maar daar je eigen Nederlandse draai aan te geven open je juist kansen.
De Duitse economie is de grootste economie van Europa en veel Duitse consumenten hebben over het algemeen een hoog inkomen. Ze zijn vaak bereid om meer te betalen voor kwaliteitsproducten en -diensten, maar denken hier wel langer over na dan de Nederlandse consument. Win je eenmaal het vertrouwen van de Duitse consument? Dan is dat geweldig nieuws voor je merk. Duitse consumenten zijn over het algemeen namelijk veel merkloyaler en stappen minder snel over naar nieuwe merken. Tot ze na grondig onderzoek wederom overtuigd worden, natuurlijk.
Master the German Market: 14 maart 2024
Tijdens het event op 14 maart zoomen Lemon Scented Tea en Abovo Maxlead dieper in op het geheim van succes op de Duitse markt.
Evert Dijkstra, Head of International bij Abovo Maxlead: ‘We zien een toenemende behoefte van onze Nederlandse klanten om uit te breiden naar de Duitse markt. Hierbij missen zij kennis omtrent deze specifieke markt, trends, mediaconsumptie en cultuur. Met onze aansluiting bij het internationale bureaunetwerk Local Planet kunnen wij hierin op een laagdrempelige manier faciliteren. Tijdens dit event vertelt onze Duitse partner van Local Planet hier meer over.’
Gijsbregt Vijn, Managing Director Lemon Scented Tea: ‘Lemon Scented Tea werkt met succes voor verschillende merken in Duitsland. Zo werken we voor Tado, wonnen we een pitch voor de Hamburg Commercial Bank en helpen we de bank om verder te groeien in Duitsland. Tijdens deze sessie delen we samen met Nadine Kaiser, Head of Marketing & Communications bij de Hamburg Commercial Bank, meer over deze samenwerking en onze kennis van de Duitse markt.’
Ben jij een marketeer of professional die alle ins and outs op het gebied van de Duitse markt wil weten? Meld je dan snel aan via deze link.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen adverteerders en bureaus...
- Ellen Waalderbos versterkt marketingteam BBP Media
- 'Het merk Jean Bâton is een mooi voorbeeld van een goede...
- 'Feyenoord is een prachtig merk met een gigantisch bereik'
- SNS, Zeeman en Hornbach genomineerd voor Nima Marketing...
- [branded content] Versterk met PostLab de inzet van je mediamix
Laatste Nieuws
- Merkstrateeg Michel van Velde deelt... 16-05-2024
- 'Ons onderbewuste verraadt wat we... 16-05-2024
- Efteling opnieuw Klantvriendelijkste... 15-05-2024
- 'Feyenoord is een prachtig merk met... 15-05-2024
- Kantar: leidraad voor merkgroei14-05-2024
- Tim Zuidgeest van Unravel: 'Budget... 14-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing