Being There brouwt 'Onvergetelijk Bier' voor Amstel
- Bureaus
- 28 nov 2014 @ 15:20
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenReclameCreatieCampagnesCommercials
- 28 nov 2014 @ 15:20
- Redactie Bureaus
Amstel Bier is vanaf maandag 1 december terug op televisie met een nieuwe commercial. Voor de trouwe Amstel-vrienden is een lange versie van de nieuwe spot nu al te bekijken op de Facebook-pagina van Amstel. De commercial is het startschot van de nieuwe Amstel-campagne ‘Onvergetelijk Bier’, ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Being There.
Iedereen heeft ze wel eens gehad: onvergetelijke momenten met anderen waarbij bier een rol speelde. Jetske Freeve, marketingmanager Amstel: 'Een openhartig gesprek aan de bar met je beste vriend, het vieren van het kampioenschap van je voetbalteam met een kratje bier, het moment dat je proost met je vader nadat jullie de Mont Ventoux hebben overwonnen of het eerste biertje tijdens een vrijgezellenfeest. In deze campagne laten we dit soort memorabele momenten zien en hiermee willen we mensen inspireren om hun Amstel Bier ook tot Onvergetelijk Bier te maken.'
Het bekende Amstel-gevoel van vriendschap en verbondenheid staat hierbij ook dit keer weer centraal. Edward Stolze, strateeg van Being There: 'Het gaat om verbondenheid tussen mensen in de meest onvergetelijke vorm. Amstel maakt dan misschien wel geweldig bier, maar het zijn de mensen die het met elkaar drinken die het onvergetelijk kunnen maken. Niet voor niets is de nieuwe pay-off dan ook "Maak het onvergetelijk".'
In de nieuwe tv-commercial is te zien hoe een groep vrienden een onvergetelijk afscheid geeft aan hun beste vriend die voor een jaartje naar het buitenland vertrekt. Naast de commercial en buitenreclame wordt de campagne de komende maanden ook op social media en het Amstel-evenement De Vrienden van Amstel LIVE! geactiveerd.
De lange versie van de campagne staat al op Facebook en YouTube.
Being There haalde Amstel aan het begin van de zomer binnen als klant, na een lange en geruchtmakende pitch-fase.
Credits:
Klant: Amstel
Verantwoordelijk bij klant: Bram Westenbrink, Jetske Freeve, Reinoud Ottervanger
Bureau: Being There
Strategie: Edward Stolze
Creatie: Being There
Account: Olivier Koning, Marieke Foppen
RTV: Eric Smit
Productiemaatschappij: In Case of Fire (Sven Super & Arjan Oosterveer)
Postproductie: Ambassadors
Geluid & Muziek: Earforce
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- campagne
- vrienden
- Amstel
- 1 december
- Jetske Freeve
- Heineken
- onvergetelijk
- reclame
- Being There
- marketing
- bier
- social media
- commercial
- unforgettable
- YouTube
- Edward Stolze
- Onvergetelijk bier
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

